Aplikacja TikTok od kilku lat zdobywa uznanie młodzieży na całym świecie. Platforma cieszy się również popularnością wśród marketerów, którzy chcą dotrzeć z produktem do przedstawicieli pokolenia Z. Najnowsze badania agencji GetHero potwierdzają, że rzeczywiście TikTok jest skutecznym narzędziem ułatwiającym dotarcie do atrakcyjnych grup odbiorców.
TikTok w marketingu
Zobacz również
Wyniki przeprowadzonych badań dla marketerów nie powinny być zaskoczeniem. Co trzeciemu użytkownikowi (33,1%) podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Analizując wyniki badań możemy zauważyć, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają silny wpływ na podnoszenie efektów sprzedażowych reklamowanych przez nich produktów. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał się, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale twórcy.
Kim jest użytkownik TikToka?
Według przeprowadzonych badań najliczniejszą grupę na TikTok stanowią nastolatkowie. Najwięcej użytkowników mieści się w przedziale wiekowym 14-15 lat – 37,2% respondentów. Co ciekawe, w trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy 59. W porównaniu do ubiegłego roku można zauważyć, że podniósł się wiek osób korzystających z aplikacji. Przyczyniło się do tego m.in. naturalne starzenie społeczności, jak i wzrost popularności platformy wśród starszych użytkowników. Na podstawie badań możemy dowiedzieć się, że 95% użytkowników platformy stanowią kobiety.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zaangażowanie użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badania agencji GetHero wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. W ciągu dnia najwięcej osób, bo ponad 40% ankietowanych, spędza w aplikacji więcej niż 60 minut. Dużą grupę stanowią również osoby korzystające z aplikacji 30-60 minut dziennie – tj. 30% respondentów. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza TikTok raz do pięciu razy dziennie – blisko 38% osób biorących udział w wywiadzie.
Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników TikTok niezwiązane tylko z aplikacją.
Pełną wersję raportu można pobrać na stronie.