Levi’s Wellthread, czyli nowa kolekcja marki w duchu odpowiedzialnej mody

Dziś zrównoważony rozwój stał się ważniejszy niż kiedykolwiek w modzie. Nowa kolekcja popularnej marki zatytułowana Levi’s Wellthread za priorytet stawia sobie właśnie środowisko.
O autorze
1 min czytania 2020-03-16

Kolekcja opiera się na odpowiedzialnym podejściu do 4 podstawowych tematów: materiały, ludzie, środowisko i proces. Levi’s Wellthread kładzie nacisk na mniejsze zużycie wody, mniej chemikaliów, 100% recyklingu i uczciwą pracę.

Każdy produkt z kolekcji jest bowiem wykonany z włókna konopnego Wellthread. Rośliny konopne są podlewane deszczem, dzięki czemu są przyjazne dla gospodarki wodnej i wykorzystują mniej pestycydów niż bawełna. Nie wymagają dużej ingerencji w fazie uprawy, dzięki czemu rozwijają się na czystszych glebach. Główną wadą konopi jest jednak szorstkie włókno, któremu bliżej do lnu niż bawełny. Aby rozwiązać ten problem, Levi’s Wellthread wykorzystuje metodę, która zmiękcza włókna przy zużyciu niewielkiej ilości energii, co daje efekt prawie nie do odróżnienia od bawełny.

Oprócz włókien konopnych, wszystkie elementy w kolekcji są wykończone techniką Water<LessTM, co pozwala oszczędzić ponad 96% wody normalnie zużywanej w procesie wykańczania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

100% recyklingu

Każdy materiał, który jest wykorzystywany w kolekcji Levi’s Wellthread nadaje się do recyklingu. Używając naturalnych włókien, nawet w naszywce Two Horse i Red Tab, marka zapewnia, że każde ubranie można z łatwością wykorzystać ponownie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dobrostan pracowników

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oczywiście zrównoważony rozwój to nie tylko materiał, proces i środowisko, ale także ludzie. Dzięki inicjatywie Worker’s Well-being, Levi Strauss & Co współpracuje ze swoimi dostawcami i lokalnymi organizacjami w celu wdrożenia programów ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji finansowej, zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników, ich równości i wzajemniej akceptacji. Wszystkie produkty Levi’s Wellthread są stworzone w placówkach, które bezpośrednio wspierają lokalne społeczności.

Produkt

W sezonie wiosna/lato 2020, Levi’ Wellthread po raz pierwszy wprowadza produkty dla kobiet, poruszając się głownie w neutralnej palecie kolorów. Kolekcja obejmuje różne kroje spodni, w tym popularne Ribcage, kurtki typu Trucker, t-shirty i bluzy z kapturem.

Kolekcja męska zawiera m.in. 502TM Slim Taper w kolorze indygo i naturalnym. Oryginalna grafika na koszulkach, inspirowana japońskimi ilustracjami fal oceanicznych, dodaje świeżego, letniego i oryginalnego charakteru.

Produkty z kolekcji Levi’s Wellthread będą dostępne w wybranych sklepach i na levi.com od 16-ego marca 2020.