W ostatnim czasie w związku z zagrożeniem epidemicznym Warsaw Genomics koncentruje się na wykonywaniu testów w kierunku SARS-CoV-2. Zespół przeprowadza obecnie 1 tys. takich testów w ciągu doby.
– Mamy świadomość, jak potrzebne jest profesjonalne wsparcie diagnostyczne dla szpitali, placówek medycznych, a także dla personelu medycznego, który od kilkunastu dni chroni społeczeństwo przed koronawirusem. Realizacja bezpłatnych testów diagnostycznych dla szpitali i placówek medycznych, możliwa jest dzięki zaangażowaniu i współpracy z firmami reprezentującymi różne sektory gospodarki, które przeznaczają środki na zakup testów dla szpitali. Zawiązała się tym samym Koalicja firm wspierających walkę z koronawirusem. To ogromy dowód solidarności i odpowiedzialności społecznej, który wszyscy dajemy w tym czasie – dodał prof. dr hab. n. med. Krystian Jażdżewski, współzałożyciel Warsaw Genomics.
Zobacz również
Do grona darczyńców tworzących Koalicję firm wspierających walkę z koronawirusem dołączyła firma Żabka Polska, właściciel sieci ponad 6000 sklepów Żabka.
–Jesteśmy zaangażowani w wiele obszarów pomocy w walce z koronawirusem. Zadeklarowaliśmy Prezesowi Rady Ministrów przekazanie 4,5 milionów złotych na wsparcie szpitali, natychmiastowo zabezpieczyliśmy i zaopatrzyliśmy w środki dezynfekujące wszystkie nasze sklepy w całej Polsce. Włączyliśmy się także w lokalne inicjatywy pomocy szpitalom i dostarczamy do placówek m.in. wodę, kanapki oraz dania gotowe. Zdecydowaliśmy się przekazać dodatkowo 2 mln złotych, by w obliczu epidemii być solidarni i wykorzystać wszystkie możliwości, aby wesprzeć szpitale i placówki medyczne, by mogły swobodnie kierować pacjentów na badania diagnostyczne w kierunku SARS-CoV-2. Przekazana kwota pozwoli wykonać dodatkowo ok. 5 tys. testów – mówi Tomasz Suchański, prezes w firmie Żabka Polska.
Dotychczas, oprócz Żabki, pieniądze na bezpłatne testy diagnostyczne dla szpitali i placówek medycznych przekazały też m.in.: PKO Bank Polski, Deloitte, Trecom, BNP Paribas, Tar Heel Capital – Private Equity, ANG Spółdzielnia oraz Fundacja TVN Nie Jesteś Sam.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Szczegóły na temat podjętych przez sieć Żabka działań w kwestii SARS-CoV-2 znajdują się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing