EKOBAROMETR to projekt „2 w 1”:
- Pozwala na szerokie ujęcie wielu tematów w danym momencie za sprawą rozbudowanego narzędzia badawczego.
- Umożliwia uchwycenie dynamiki nastrojów dzięki cyklicznemu charakterowi pomiaru.
Jaką problematykę poruszamy w pełnym raporcie?
Zobacz również
- Segmentacja Polaków według postaw, jakie reprezentują wobec kwestii ekologii
- Diagnoza powszechności reklam ekologicznych
- Określenie najpopularniejszych form promocji ekologicznej
- Ocena efektywności poszczególnych trendów / akcji ekologicznych
- Analiza percepcji działań ekologicznych, które wykorzystują dane branże/firmy
- Ranking branż ze względu na siłę skojarzeń z działaniami ekologicznymi
- Określenie poziomu znajomości i rozumienia pojęcia greenwashingu
I kwartał 2020 – Najważniejsze wnioski
Reklamy ekologiczne nie są powszechnie rozpoznawalne -–tylko co trzeci badany zadeklarował kontakt z taką reklamą.
Wśród najpopularniejszych form ekologicznej promocji najczęściej wskazywano na zmianę opakowania produktu (76%) oraz wykorzystanie ikon/symboli ekologicznych (72%). W drugiej kolejności wymieniano stosowanie nazw BIO / EKO – z taką formą promocji spotkało się przeszło 60% badanych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według respondentów rolnictwo, hodowla zwierząt i uprawa roślin najczęściej wykorzystują komunikowanie elementów ekologii (40%). Wysoki wynik może być tłumaczony rosnącym trendem na żywność organiczną, niemodyfikowaną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugą pozycję w eko-rankingu branż zajęły napoje i woda (37% wskazań), a trzecie miejsce przypadło branży beauty (32%), związanej z produkcją i usługami kosmetycznymi.
Na tak wysokie wskazania dla wymienionych branż istotny wpływ mogą mieć skojarzenia konsumentów związane z coraz bardziej powszechnym stosowaniem nowych, bardziej ekologicznych opakowań, symboli i ikon ekologicznych oraz używaniem oznaczeń EKO i BIO, wynikających po części z konieczności spełniania standardów i wymogów prawnych, a po części z działań czysto marketingowych i promocyjnych.
Metodologia badania
Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-9.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono
847 ankiet z użytkownikami SW Panel. Projekt będzie miał charakter cykliczny, realizacja kolejnej fali planowana jest na przełom czerwca i lipca 2020 r..
Premiera pełnego raportu już w kwietniu br.