W tej nadzwyczajnej sytuacji, trzej nadawcy telewizyjni wspólnie zdecydowali przeznaczyć swoje zasoby reklamowe o wartości 50 mln dolarów. Udostępniony w ramach inicjatywy darmowy czas antenowy pozwoli wesprzeć główne organizacje międzynarodowe oraz krajowe ministerstwa zdrowia w przekazywaniu informacji dla ochrony obywateli oraz powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa.
W ostatnich tygodniach, w obliczu pandemii koronawirusa, zapotrzebowanie na rzetelne i sprawdzone wiadomości było bezprecedensowe, dlatego trzech wydawców zjednoczyło się, aby dotrzeć łącznie do ponad 800 milionów* odbiorców na całym świecie. Dzięki temu istotne porady w zakresie ochrony zdrowia publicznego mogą trafić do ogromnej rzeszy ludzi – co jest szczególnie istotne w czasie globalnego kryzysu. Kampanie prowadzone w myśl tej współpracy będą emitowane zarówno w telewizji, jak i digitalu, z możliwością dostosowania komunikatów do określonych regionów i krajów. Światowi giganci telewizyjni pierwszy raz podejmują wspólną inicjatywę, sygnalizując jednocześnie jak ważna jest dla nich rola w dostarczeniu rzetelnych informacji z zakresu zdrowia. Aby jeszcze bardziej wzmocnić i rozpowszechnić przekaz, zachęcają również innych wydawców i media do przyłączenia się do akcji.
Zobacz również
Światowa Organizacja Zdrowia, WHO – globalny lider w zakresie wiarygodnych informacji i wskazówek dotyczących ochrony zdrowia – jest pierwszą organizacją, która zgodziła się wziąć udział w inicjatywie. Wstępna kampania WHO, która zostanie wyemitowana przez wszystkich trzech nadawców, będzie oparta o siedem kroków, które pozwolą zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa. Inne instytucje służby zdrowia mogą dołączyć do akcji kontaktując się z nadawcami poprzez wiadomości e-mail na następujące adresy: [email protected], [email protected] i [email protected].
– Rzetelne informacje to jedna z naszych najlepszych broni w tej trudnej walce, którą musimy wspólnie podjąć przeciwko wirusowi. Na antenie naszej stacji opowiadamy, jak aktualnie wygląda sytuacja na świecie, jednak słuszne wydaje nam się również podejmowanie wszelkich działań, które pomogą instytucjom zdrowia rozpowszechniać ich przesłanie tak, aby mogło ono dotrzeć do każdego zakątka globu – powiedział Jim Egan, CEO BBC Global News.
– Gdziekolwiek jesteśmy, sytuacja, w której się znajdujemy, jest wyjątkowa. Chociaż redakcja CNN niestrudzenie pracuje nad tym, aby dostarczyć ludziom na całym świecie najbardziej aktualne i wiarygodne informacje, ważne jest także promowanie komunikatów organów publicznej służby zdrowia. Mam nadzieję, że wspólny wysiłek oraz współpraca z naszymi konkurentami, przyniosą pozytywne efekty, a nasz łączny globalny zasięg pozwoli na dotarcie do jak największej liczby osób – powiedział Rani Raad, president, CNN International Commercial.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W tych szczególnie trudnych dla świata czasach ponosimy jeszcze większą odpowiedzialność za przekazywanie odbiorcom stacji dokładnych informacji w czasie rzeczywistym, w dwunastu wersjach językowych. Aby dostarczyć aktualne komunikaty o najnowszych zaleceniach, nasz newsroom pracuje całą dobę, także z organizacjami międzynarodowymi, takimi jak WHO. Kolejnym krokiem jest podjęcie inicjatywy z naszymi wieloletnimi konkurentami: BBC Global News oraz CNN International, żeby osiągnąć wspólny cel – pomóc służbie zdrowia w rozpowszechnianiu ważnych wiadomości. Mamy nadzieję, że naszymi śladami podążą również inne media – dodał Michael Peters, CEO Euronews.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* Źródło: GWI, miesięczny zasięg telewizji oraz digitalu dla BBC (UK), CNN (US) oraz Euronews