Sieci handlowe już podjęły liczne działania mające zapewnić ochronę pracownikom oraz klientom. Mimo to część z nas, szczególnie seniorzy 65+, obawiają się w dalszym ciągu wychodzenia z domu w celu załatwienia podstawowych czynności. W związku z tym Lidl Polska zainicjował akcję, w ramach której zachęca do pomocy sąsiedzkiej w najbliższej okolicy. Na tę okazję sieć zaprojektowała specjalny plakat w formacie A4 „Sąsiedzie, potrzebujesz pomocy?”, który można wydrukować na domowej drukarce, uzupełnić i wywiesić w miejscu zamieszkania. W ten sposób osoby potrzebujące wsparcia mogą skontaktować się z tymi gotowymi do pomocy.
Zobacz również
– Wierzymy, że solidarność sąsiedzka to znana wszystkim od dawna forma pomagania, która szczególnie teraz jest nieoceniona. Jest to prosta i jednocześnie bardzo szczytna idea, która w aktualnej sytuacji może sprawdzić się doskonale. Chcemy zachęcić klientów do pomocy potrzebującym w swoim otoczeniu. Plakat, który opracowaliśmy ma połączyć osoby potrzebujące pomocy, z sąsiadami, którzy mogą im tą pomoc okazać – szczególnie myślimy o młodych, witalnych osobach np. studentach – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication Lidl Polska.
Równorzędnie sieć zaplanowała także drugą akcję z myślą o najmłodszych: wielkanocną kartkę-kolorowankę. W ten sposób dzieci mogą przygotować piękną, kolorową laurkę dla bliskich, z którymi nie mogą się spotkać podczas nadchodzących Świąt Wielkanocy. Kartkę wystarczy pokolorować, pomalować lub wykleić papierem ozdobnym, a film lub zdjęcie z przygotowania kartki wysłać stęsknionym bliskim: babciom, dziadkom, ciociom, wujkom czy sąsiadom.
Kartkę-kolorowankę można pobrać tutaj.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Wolontariusze” pragnący pomóc osobom w swojej okolicy mogą pobrać plakat w wersji kolorowej lub czarno-białej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing