Celem pierwszego programu o wartości 10 mln dolarów jest natychmiastowa pomoc organizacjom charytatywnym, które zostały w pierwszej kolejności dotknięte pandemią COVID-19. Działają one w obszarach takich, jak zdrowie publiczne i pomoc żywnościowa w pięciu regionach, w których Visa prowadzi działalność: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska i Karaiby, Europa, Azja i Pacyfik, Bliski Wschód i Afryka.
– W związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19 wiele społeczności coraz dotkliwiej odczuwa skutki epidemii i pilnie potrzebuje naszego wsparcia. Jako globalna firma, która prowadzi działalność o bardzo lokalnym charakterze, wyraźnie dostrzegamy te potrzeby. Będziemy się także angażować w działania na rzecz odbudowy i pobudzenia gospodarek w dłuższej perspektywie, co wynika z misji Visa wspierania rozwoju przedsiębiorców, firm i całych gospodarek – powiedział Al Kelly, dyrektor generalny i prezes Visa.
Zobacz również
Drugi program w wysokości 200 mln dolarów będzie obejmował rozłożone na pięć lat strategiczne wsparcie dla małych firm i mikroprzedsiębiorstw na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem wspierania roli kobiet w gospodarce. Ta inicjatywa jest rozwinięciem wieloletnich działań Visa i Visa Foundation wspierających drobnych przedsiębiorców i przedsiębiorczynie na całym świecie. Środki finansowe zostaną przekazane przez fundację organizacjom pozarządowym oraz partnerom inwestycyjnym, aby wesprzeć ich działania na rzecz tej grupy przedsiębiorców.
Małe i mikro firmy stanowią trzon globalnej gospodarki – to ponad 90% wszystkich firm na świecie, odpowiadających za 50% do 60% globalnego zatrudnienia. Roczny deficyt finansowania małych firm i mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety wynosi 300 mld dolarów. Przewiduje się, że kwota ta będzie się zwiększać w związku z destabilizacją gospodarek spowodowaną przez COVID-19.
-– W obecnej sytuacji nasze wsparcie dla małych firm, które napędzają wzrost gospodarczy, musi być większe niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele małych firm i mikroprzedsiębiorstw jest prowadzonych przez kobiety, więc pomoc skierowana właśnie do nich przyniesie efekt domina, wzmacniając ich pozycję w gospodarce, co w naszej ocenie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia równości płci, ograniczenia ubóstwa i dalszego rozwoju gospodarczego sprzyjającego inkluzywności – podkreśla Al Kelly.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing