Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

NFC to nie tylko płatności mobilne

NFC to nie tylko płatności mobilne
NFC to bezprzewodowa technologia komunikacyjna umożliwiająca przenoszenie danych między smartfonem a innymi urządzeniami wyposażonymi w chip NFC (smartfony, tablety, telewizory, tagi NFC, terminale płatnicze itp.). Najwięcej słyszy się o płatnościach dokonywanych przy wykorzystaniu tej technologii.
O autorze
4 min czytania 2013-05-09

O NFC w Polsce zrobiło się głośno przy okazji wprowadzenia przez banki oraz operatorów sieci komórkowych płatności mobilnych. T-mobile wystartował z kampanią promującą usługę MyWallet. Była ona pierwszą kampanią, pokazującą jak łatwo wykorzystać NFC w codziennym życiu. Jednocześnie z różnych stron świata napływają do nas informacje o przykładach wykorzystania technologii NFC w działaniach marketingowych.

Konsumenci są dzisiaj bardziej wymagający. Wszechobecny natłok reklam sprawia, że marketerom planującym działania coraz trudniej przykuć uwagę konsumentów na dłuższą chwilę. Przemyślane działania z użyciem NFC intrygują i angażują odbiorców tworząc most pomiędzy światem offline i online,. Jeśli zatem marketerzy chcą dotrzeć do współczesnych, mobilnych konsumentów powinni bacznie przyglądać się technologii NFC by móc ich zaskoczyć i zaangażować. Dlatego już dziś warto zwrócić uwagę na możliwości wykorzystania tej technologii i uwzględnić ją przy planowaniu kolejnej kampanii reklamowej. Przygotowaliśmy osiem ciekawych kampanii z całego świata, które pozwoliły zaangażować konsumentów właśnie dzięki technologii NFC.

IN – STORE

Sieć sklepów GAP – “Like with a high five”

W czerwcu 2012 roku dwa sklepy sieci GAP w Tokio wzięły udział w kampanii „Like with a high five”. W Tokio sklepy GAP rywalizowały ze sobą o najlepszy styl ubioru ich pracowników. Do oceny stylu osób pracujących w danym sklepie zaangażowano klientów. Każdy, kto przyszedł do sklepu, mógł odebrać bransoletkę NFC z przypisanym do niej swoim facebookowym kontem,. Widząc pracownika sklepu w stroju, który mu się podobał „przybijał piątkę” swoją bransoletką do smartfona, trzymanego przez pracownika sklepu. Dzięki temu zdjęcie pracownika w wybranym przez niego stroju było dodawane do jego profilu na Facebooku, a sklep otrzymywał głos w rywalizacji o lepszy styl. Akcja miała za zadanie zaangażować do zabawy klientów sklepu, a przy okazji stworzyć buzz w internecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Restauracja Pannu

Właściciele restauracji Pannu postanowili umożliwić swoim klientom zamawianie posiłków bezpośrednio u szefa kuchni. W restauracyjnym menu przy poszczególnych jego pozycjach zostały poukrywane tagi NFC. Klient poprzez zbliżenie swojego telefonu do wybranej pozycji w menu mógł automatycznie złożyć zamówienie, które w mgnieniu oka otrzymywał szef kuchni. Klient ze swojego telefonu, mógł także zapłacić za zamówienie bez odchodzenia od stolika. Pomysł ten został przygotowany by skrócić czas oczekiwania na zamówienie, a przy okazji w godzinach szczytu zmaksymalizować wydajność obsługi sali restauracji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

ROZRYWKA

Zynga Poker

Twórcy jednej z najpopularniejszej na świecie platformy do gry w Texas Holdem Poker także wykorzystują NFC – gracz może zaprosić do stołu przy, którym prowadzi rozgrywkę swoich przyjaciół. By zaprosić innego gracza wystarczy w wolnej chwili zbliżyć telefon do innego telefonu wyposażonego w NFC. Wydaje się, że zabieg ten jest kompletnie niepotrzebny, jednak pomysł ten przypadł wielu maniakom pokera do gustu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

OOH

Muzeum w Londynie

Przykładem być także wprowadzenie tagów NFC w Londyńskim Muzeum. Każdy eksponat, który znajdował się w tym muzeum został oznaczony specjalnym tagiem, w którym to zakodowano informacje o eksponacie. Wystarczyło, że odwiedzający zbliżył swój telefon wyposażony w NFC do wybranego eksponatu, by po chwili na jego ekranie pojawiła się informacja w formie artykułu, zdjęcia lub wideo o eksponacie. Dodatkowo, odwiedzający dzięki swoim smatfonom z NFC śledzić informacje o muzeum na Twitterze, meldować się na Foursquare, a nawet kupować bilety wstępu i pamiątki w muzealnym sklepie. Organizatorzy tej akcji udostępnili na czas zwiedzania osobom nie posiadającym smartfonów NFC, telefony wyposażone w tą technologię. Niewątpliwie był to skuteczny zabieg reklamowy oraz edukacyjny.

Sklep Les Belles

Sieć sklepów spożywczych Les Belles we Francji postanowiła także iść z duchem czasu i wykorzystać NFC. Jeden ze sklepów tej sieci w Lyonie zamiast fizycznego sklepu, na stacji metra postawił smartpostery wyglądające jak witryny sklepowe, zostały one wyposażone w tagi NFC. Klienci będący na stacji poprzez zeskanowanie tagu znajdującego się przy produkcie umieszonym na wydrukowanej „witrynie” sklepowej mogą dokonać zakupu. Dzięki temu w drodze powrotnej z pracy nie muszą specjalnie zatrzymywać się w sklepie i dokonywać zakupów, gdyż w szybki sposób mogą zeskanować to co ich interesuje i zamówić dostawę wprost pod swoje drzwi.

Finanse

Strappy system – Japonia

W maju 2012 roku w wybranych liniach komunikacji miejskiej w Tokyo, wprowadzony został innowacyjny system Strappy. W większości nowoczesnych tramwajów i wagonów kolejek miejskich znaleźć można wyświetlacze LCD, na których pojawiają się informacje z całego świata, a także reklamy. Dzięki systemowi Strappy, użytkownicy będący w tramwaju mogli skorzystać z oferty reklamowej wyświetlającej się na wyświetlaczu LCD. Jedyne co muszą zrobić to przyłożyć swój telefon wyposażony w chip NFC w momencie wyświetlania się na ekranie LCD informacji o rabacie na produkty w wybranym sklepie. Dzięki temu kupon rabatowy pojawiał się w ich telefonie.

W tym momencie NFC powinny się zainteresować „Challenger Brands”, czyli marki, którym zależy na dotarciu do przedstawicieli tzw. generacji C – osób młodych, z dużych miast, postępowych, praktycznie nie rozstających się ze smartfonami. NFC może być doskonałym kanałem komunikacji z tymi konsumentami oraz sposobem na umacnianie wizerunku innowacyjnej marki. Właśnie z tego powodu organizowane są takie wydarzenia jak Isobar Create Warsaw, który odbędzie się już w najbliższy weekend, czyli 11 i 12 maja. Isobar Create to pierwszy w Polsce hackathon poświęcony wyłącznie technologii NFC. Warto zaznaczyć, że ten event nie jest tylko dla programistów. Kluczem do sukcesu jest bowiem zbudowanie zespołu, który będzie w stanie wygenerować pomysł, napisać kod aplikacji, zaprojektować ją graficznie i umiejętnie zareklamować. Klienci i partnerzy agencji Hypermedia Isobar będą mieć niepowtarzalną okazję spędzenia weekendu z zespołami tworzącymi aplikacje, które w przyszłości mogą zostać wykorzystane do promocji marek i produktów. 

 

Radosław Brzuska, innovation manager grupy Aegis Media, w skład której wchodzi Hypermedia Isobar

Radek ma ponad 12 lat doświadczenia w marketingu i strategii mediów offline i digital. Jest pasjonatem szeroko pojętych mediów, a także uzależnionym infoholikiem i pożeraczem reklam. Karierę zaczynał w 2000 roku w Tenbit.pl, jako Moderator Społeczności. Potem przez 6 lat pracował w TVN, gdzie jako szef zespołów zajmował się rozwojem serwisów internetowych i produktami multimedialnymi. W 2010 dołączył do agencji Hypermedia Isobar, gdzie zjamował się strategią komunikacji i interakcji w cyfrowym świecie, także na styku z realem (Web, Mobile, Social, Interactive OOH, MIX). Swoją szeroką wiedzę i różnorodne zainteresowania z powodzeniem wykorzystuje w konsultingu strategii i rozwiązań biznesowych z zakresu komunikacji Digital. Od 2012 jako Innovation Manager skutecznie zaraża innowacjami i innowacyjnymi projektami klientów grupy Aegis Media.

11 i 12 maja odbędzie się 5. edycja międzynarodowego maratonu dla programistów, grafików i designerów Isobar Create Warsaw. Zadaniem uczestników eventu będzie stworzenie w ciągu 30 godzin działającego prototypu aplikacji mobilnej wykorzystującej NFC (Near Field Communication).