Smultron i subko&co we wspólnej akcji dla gastronomii

Krakowski software house i warszawska butikowa agencja digitalowa połączyły siły, by wspierać restauracje. Darmowe narzędzia marketingowe, webinar i mapa pozwalająca na zamówienie posiłku prosto z lokali z pominięciem pośredników to odpowiedź na kryzys, który uderzył w gastronomię.
O autorze
1 min czytania 2020-04-20

W Polsce istnieje niemal 60 tysięcy punktów gastronomicznych. Ograniczenia nałożone przez władze sprawiły, że 15 marca br. obroty restauracji zaliczyły smutny rekord – spadły o 87% w porównaniu z ostatnim tygodniem przed zamknięciem i od tego czasu utrzymują się na poziomie -70% – -80%. 67% restauracji musiało zawiesić działalność, a 32% ciągle walczy, oferując dania w dowozie. Ich właściciele muszą liczyć się z tym, że przy współpracy z popularnymi platformami oferującymi dowóz, takimi jak UberEats, Pyszne czy Wolt, w kieszeni firmy kurierskiej zostaje kilkanaście-kilkadziesiąt procent wartości zamówienia.

Programiści z krakowskiego software house’u Smultron zauważyli ten problem i w ciągu weekendu stworzyli www.wspieramlokalne.pl – bezpłatny portal dla restauracji, kawiarni, cukierni i innych punktów gastronomii, które oferują swoje usługi w dostawie, lub na wynos. Użytkownik może wybrać restaurację z mapy, skontaktować się z nią bezpośrednio i złożyć zamówienie, dzięki czemu cały zysk zostaje w kieszeni restauratora.

– Wykonaliśmy wcześniej podobną aplikację o innej tematyce. Kiedy zobaczyliśmy jaka jest sytuacja w branży gastronomicznej, postanowiliśmy przystosować nasz autorski mechanizm platformy do potrzeb restauracji – mówi Marcin Stawowiak, założyciel firmy.

Przestawienie się na dostawę to dla restauracji często problem komunikacyjny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Aktualna sytuacja wywołała chaos informacyjny. Klienci nie wiedzą czy ich ulubiona restauracja jest czynna, czy dowozi a jeśli tak to w jaki sposób – samodzielnie czy we współpracy z platformą. Dodatkowo w takiej sytuacji jak ta, właściciele restauracji muszą szybko nauczyć się prowadzić własny marketing w Internecie. Jako agencja obsługująca marki spożywcze postanowiliśmy wesprzeć gastronomię i dać restauracjom narzędzia edukacyjne pozwalające na samodzielne stworzenie kampanii reklamowych na Facebooku – mówi Marta Subko, założycielka agencji subko&co. 

O tym jak działa portal www.wspieramlokalne.pl i jak samodzielnie ustawić swoją pierwszą kampanię na Facebooku już w najbliższy czwartek, 23.04.2020 o g. 17:00 możecie przekonać się na webinarze prowadzonym przez Smultron i subko&co. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się