Czym jest Digital4Kids?
Od kilku tygodni wszyscy mierzą się z nową rzeczywistością wymuszoną przez COVID-19 (koronawirus). Po zamknięciu szkół i wprowadzeniu edukacji przez Internet domy dziecka borykają z brakiem sprzętu, na którym dzieci mogłyby swobodnie uczyć się i odrabiać zadania domowe. Zdalna edukacja stanowi problem dla wielu placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzinnych domów dziecka czy rodzin zastępczych. Szacuje się, że jeden komputer przypada średnio na siedmioro podopiecznych tych placówek. To znaczy, że kiedy jedno dziecko się uczy, pozostała szóstka pozbawiona jest tej możliwości. Konsekwencją są narastające braki w edukacji wśród młodzieży, która i tak ma trudny start w dorosłość.
Zobacz również
Z największymi problemami borykają się placówki z małych miast i miasteczek. Celem akcji jest wyrównanie szans ich podopiecznym, umożliwienie im nauki online poprzez pilne zapewnienie im brakującego sprzętu.
Cel
Celem akcji Digital4Kids jest umożliwienie dzieciom z domów dziecka nauki zdalnej w placówkach, które z powodu braku sprzętu lub oprogramowania nie dają młodzieży takiej możliwości.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Cel będzie realizowany poprzez wyposażenie placówek opiekuńczo-wychowawczych w niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie umożliwiające komfortową naukę zdalną (pakiet office), pomoc wolontariuszy z firm IT w zdalnej instalacji oprogramowania, a w przyszłości – także poprzez realizację programów edukacyjnych z zakresu m.in. nauki programowania, tworzenia stron internetowych etc.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najpilniejsze potrzeby to: laptopy, komputery stacjonarne, myszki komputerowe, słuchawki z mikrofonem, kable HDMI, drukarki i oprogramowanie.
Poszukiwani partnerzy do współpracy
Na start:
- Koordynator IT, który wesprze Fundację swoją wiedzą na temat sprzętu oraz oprogramowania i będzie standaryzował zapotrzebowanie placówek w zakresie hardware i software.
- Partner, który stworzy i utrzyma kompleksową platformę łączącą domy dziecka z firmami IT.
Drugi etap:
- Partnerzy, którzy przekażą używany i sprawny sprzęt na rzecz domów dziecka.
- Partnerzy, którzy zakupią nowy sprzęt lub przekażą finansowanie na jego zakup.
- Partnerzy, którzy zaangażują pracowników – wolontariuszy do pomocy w instalacji oprogramowania.
Trzeci etap – kolejne lata:
- Szkolenia online dla dzieci z domów dziecka z zakresu IT.
Inicjatorzy:
Tomasz Krawatka – Divante; Elżbieta Wojciechowska – Digital University; Jakub Wójcik – Leadership Academy for Poland; Jowita Michalska – Digital University.