Jedną z nich jest Sieć Przedsiębiorczych Kobiet – partner realizowanego przez Facebooka programu szkoleniowego #SheMeansBusiness. To licząca ponad 33 tys. członkiń społeczność na Facebooku, której celem jest nawiązywanie kontaktów biznesowych, budowanie i podtrzymywanie relacji pomiędzy uczestniczkami społeczności oraz dostarczanie wiedzy przydatnej w rozwoju firmy.
W ramach akcji #WspieramZDomu Facebook wspiera zainicjowaną przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet kampanię #wspieramyWsieci na rzecz przedsiębiorczyń – członkiń społeczności, których biznes zmaga się dziś z trudnościami spowodowanymi aktualną sytuacją.
Zobacz również
Składa się ona z trzech etapów.
- I etap: niesienie wsparcia małym i lokalnym przedsiębiorcom poprzez podzielenie się opinią, zrobienie zakupów w ich sklepach online, nabycie vouchera na przyszłe usługi lub polecenie innym lokalnych przedsiębiorców, z których usług do tej pory korzystaliśmy. Wszystkie polecenia oznaczamy hashtagiem SPK: #wspieramyWsieci.
- II etap: SPK zbiera i podsuwa pomysły na usprawnianie i dopasowywanie biznesów do obecnej sytuacji i zachęca do tego wszystkich obserwujących. Jednym z elementów tego etapu było stworzenie listy dobrych praktyk.
- III etap: współpraca mentoringowa pomiędzy doświadczonymi przedsiębiorczyniami i osobami, które potrzebują wsparcia. Ponadto w planach jest tworzenie grup samopomocowych, które pozwolą przedsiębiorcom wypracować plan działania na najbliższy czas oraz na czas, kiedy gospodarka zacznie powracać do normalnego funkcjonowania.