Zachęta w geście solidarności udostępniła nośniki outdoor artystom, których wystawy zostały przerwane przez COVID-19

Zachęta przekazuje część własnego budżetu komunikacyjnego i udostępnia swoje nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom zamkniętym teraz dla publiczności.
O autorze
1 min czytania 2020-05-04

Tym działaniem galeria w sposób symboliczny umożliwia prezentację prac artystów, których wystawy zostały przerwane, odwołane lub przełożone w związku z pandemią.

To gest środowiskowej solidarności i wsparcia dla artystów i artystek. Akcja nie ma charakteru wystawy czy kampanii reklamowej. Dlatego na plakatach nie znajdują się żadne logotypy czy hasła. A prezentowane w przestrzeni Warszawy prace, nie powstały specjalnie na tę okazję. To symboliczne działanie, gwarantujące twórcom honoraria oraz możliwość pokazania gotowych prac, mimo zamrożonego programu wystaw wszystkich instytucji kultury.

Pierwsze prace już pojawiły się w przestrzeni miejskiej, kolejne będzie można zobaczyć w maju br. W ramach akcji wykorzystane są nośniki firm Ströer, AMS, Warexpo, z których na co dzień w kampaniach reklamowych korzysta Zachęta. Znajdują się, m.in. w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu, stacjach metra Świętokrzyska, Plac Wilsona, Ratusz Arsenał, przy ulicy Królewskiej oraz na Placu Małachowskiego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Zachęta ma nadzieję, że do tej inicjatywy dołączą kolejne instytucje, bo bez wspólnych działań całego środowiska sztuka współczesna jest w obecnej sytuacji zagrożona.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Artyści i wystawy:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Mateusz Sarzyński i Konrad Żukowski (BWA Warszawa)
  • Tomasz Ciecierski; (Le Guern)
  • Jakub Gliński & Jan Możdzyński; (lokal 30)
  • Cyryl Polaczek; (Monopol)
  • Emila Kina; (Raster)
  • Tomasz Kręcicki; (Stereo)
  • Paulina Pankiewicz; (MPZ)
  • Irmina Staś (Galeria Foksal)