Publikacja adresowana jest do producentów, członków ekip filmowych, ale także zamawiających produkcje, dla których opracowane wytyczne mogą być argumentem za wznowieniem aktywności produkcyjnej.
– Od początku pandemii prowadzimy działania wspierające producentów i zamawiających produkcje. Dokładnie monitorując sytuację uznaliśmy, że teraz jest czas, aby wesprzeć rynek w powrocie do intensywnej działalności – stąd opracowane wytyczne. Aby rynek ruszył, praca na planie musi być bezpieczna. Stosowanie naszych rekomendacji wydatnie przyczyni się do podniesienia jej poziomu – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.
Zobacz również
Opracowanie zawiera wiele szczegółowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo planu filmowego. Jest zasobem, z którego producenci mogą swobodnie czerpać, przygotowując plany pracy dostosowane do konkretnych produkcji, każdorazowo ustalając na podstawie zasobu proste i dokładne zasady bezpieczeństwa.
– Postanowiliśmy stworzyć otwarty zbiór z dwóch powodów: po pierwsze produkcje są różne i sposób bezpiecznej pracy powinien być dostosowany do ich skali, po drugie to producenci wraz ze współpracownikami są ostatecznie odpowiedzialni za bezpieczeństwo na planach i powinni mieć możliwość stosowania takich zasad, które uznają za najlepsze. Dzięki temu zasób może służyć wszystkim producentom audiowizualnym, nie tylko pracującym w reklamie” – dodaje Dworak.
Kompleksowe wytyczne zostały opracowane we współpracy z kancelarią LSW Leśnodorski, Ślusarek i wspólnicy oraz prof. dr. hab. med. Pawłem Januszewiczem, specjalistą zdrowia publicznego. Wytyczne mają być aktualizowane i dostosowywane do zmieniających się okoliczności. Dokument jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie. Można go pobrać ze strony Klubu Producentów Reklamowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing