Debatę poprowadzi dr Maciej Kawecki, dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie i prezes Instytutu Lema. Wezmą w niej udział również: Maria Rotkiel, psycholog, dr hab. Anna Marek, historyk medycyny, nauczyciel akademicki i Marcin Maruta, prawnik. Gościem specjalnym wydarzenia będzie aktor Maciej Stuhr, odtwórca jednej z głównych ról w głośnym filmie Jana Komasy: „Sala samobójców. Hejter”.
– Wybuch pandemii wywołał u wielu Polaków okrutne odruchy, takie które znaliśmy dotychczas z kart historii. Akty agresji, wandalizmu i wykluczeń społecznych, wymierzone są zarówno w tych, którzy ratują życie – służby medycznych, ale i tych, którzy cierpią z powodu choroby swojej lub bliskich. Powodem takich aktów, na pewno jest niska świadomość dotycząca ich szkodliwości, brak wiedzy oraz lęk. Wielu nie myśli o tym, co będzie kiedy pandemia się skończy. I co ostatecznie przyniesie większe spustoszenie? – powiedział Maciej Kawecki, dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie i prezes Instytutu Lema.
Zobacz również
Bardzo szybko skończyła się akcja podziękowań pracownikom polskiej służby zdrowia za walkę z pandemią. Codziennie w nagłówkach mediów, między statystykami o nowych przypadkach zachorowań na COVID-19, pojawiają się doniesienia o aktach agresji, wandalizmu, czy wykluczenia społecznego związanych z pandemią: „Samochód pielęgniarki pracującej w szpitalu zakaźnym oblany czerwoną farbą.” „Ktoś napisał na drzwiach mieszkania pacjentki z Czeladzi: „Zaraza”.” „Jeden z wybitnych polskich lekarzy na skutek hejtu, popełnił samobójstwo.” To tylko kilka przykładów mowy nienawiści wynikającej z bieżącej sytuacji epidemiologicznej w naszym kraju.
W czasie debaty, której organizatorami są Wyższa Szkoła Bankowa i Instytut Lema, uczestnicy zastanowią się nad przyczynami „koronahejtu” oraz możliwymi do przewidzenia skutkami tego zjawiska. Odpowiedzi będą szukać nie tylko w obecnej sytuacji, ale także w historii. Uczestnicy spróbują również wypracować metody obrony społeczeństwa i jednostek przed „koronahejtem”.
Organizatorami wydarzenia są Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie oraz Instytut Lema.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing