Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg na reklamę telewizyjną syropu na kaszel Maxipulmon produkowanego przez firmę Aflofarm Farmacja Polska. W spocie pokazana została sytuacja, w której kaszlące dziecko po zażyciu wspomnianego leku może iść do przedszkola.
Zdaniem skarżącego „reklama syropu na kaszel dwukrotnie (poprzez wypowiedź aktora/mamy i plansze prezentowane przez dzieci) sugeruje, że po zażyciu syropu na kaszel dziecko może od razu iść do przedszkola. Jest to nieetyczne i sprzyja propagowaniu powszechnego już zjawiska podawania chorym dzieciom leków hamujących/maskujących objawy choroby przed wejściem do przedszkola i przeprowadzaniu chorych dzieci co naraża inne dzieci na choroby, jest nieodpowiedzialne i nieetyczne pod względem epidemiologicznym*” – napisano w skardze.
Zobacz również
Po przeanalizowaniu skarg dotyczących spotu telewizyjnego firmy Aflofarm Farmacja Polska, Zespół Orzekający KER stwierdził, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. „Zdaniem Zespołu promowanie w reklamie posyłania kaszlącego dziecka do przedszkola w szczególności w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nabiera dodatkowego znaczenia i tego typu zachowanie promowane w reklamie należy uznać za nieodpowiedzialne społecznie” – napisano w oświadczeniu.
*pisownia oryginalna
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Główny Inspektorat Farmaceutyczny zakazał dalszej emisji reklamy Neosine Forte na wzmocnienie odporności. Zdaniem instytucji spot wprowadzał konsumentów w błąd, bo sugerował, że lek może być skuteczny w walce z koronawirusem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing