Kampania ma charakter produktowo-wizerunkowy. Jej celem jest wprowadzenie nowej na rynku platformy streamingowej i aplikacji muzycznej Empik Music, w tym m.in. budowanie jej świadomości i wizerunku w poszczególnych segmentach grupy docelowej (zdefiniowanej jako kobiety i mężczyźni z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, w wieku 18-44 lat).
Komunikacja, która obejmuje przede wszystkim digital i instore, będzie kierowana do wyselekcjonowanych segmentów odbiorców w ramach tej grupy – dobranych na podstawie zwyczajów zakupowych, częstotliwości zakupów muzycznych, wyboru kanału zakupów online vs offline, itp.
Zobacz również
– Empik jest największym sprzedawcą muzyki w Polsce. Od wielu lat, a właściwie „od zawsze”, jest kojarzony i silnie z nią związany. Badania potwierdzają, że zaraz po książkach, muzyka jest drugim najsilniejszym skojarzeniem z marką Empik. Brand jest także kojarzony ze spotkaniami z artystami, również właśnie muzycznymi, których organizujemy kilkaset rocznie. W ten sposób promujemy początkujących muzyków i wspieramy tych już znanych. Jednocześnie jesteśmy firmą technologiczną, z sukcesem operującą w środowisku e-commerce i mobile. Dlatego wprowadzenie na rynek własnej platformy streamingowej Empik Music to dla nas bardzo naturalny krok. Cieszymy się, że przy tym bardzo ważnym dla nas projekcie współpracujemy z agencją Kamikaze, której propozycje na poziomie strategicznym i kreatywnym najbardziej odpowiadały naszym potrzebom związanym z debiutem platformy – mówi Aneta Pańkowska, koordynator działań marketingowych Empik Music
Agencja Kamikaze jest odpowiedzialna m.in. za przygotowanie strategii działań launchujących oraz wypracowanie idei kreatywnej i storytellingu dla działań digital oraz instore, wprowadzających na rynek Empik Music, a także za działania związane z kampanią digital, w tym wypracowanie konceptu oraz nadzór nad produkcją wizerunkowego spotu wideo, który promuje aplikację.
Za montaż oraz postprodukcję spotu wizerunkowego odpowiada Warsaw Production, a za udźwiękowienie spotu – Studio Głośno.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Głównym przekazem kampanii jest „słuchanie muzyki na własnych zasadach”, na różne sposoby. Działania toczą się wokół hashtagu #tomigra.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Muzyka towarzyszy nam na co dzień. Lubimy kiedy to, czego słuchamy, współgra z tym, co robimy i pokazuje jacy jesteśmy. Nie ma dobrych lub złych sposobów na słuchanie muzyki – lubimy po prostu słuchać muzyki po swojemu. Ten przekaz to trzon komunikacji aplikacji Empik Music. Każdy słucha muzyki na własnych zasadach. Podsumowuje to hasztag #tomigra, który obecny jest w nurcie wizerunkowym kampanii – mówi Katarzyna Barczuk, senior account manager w Kamikaze.
Koncept graficzny materiałów promocyjnych bazuje na „fali” (fali dźwięków muzycznych), jako głównym elemencie całej kampanii. W materiałach animowanych (wideo wizerunkowym oraz krótkich 6-sekundowych formach) fala porusza się i nadaje przekazowi dynamiki – jej ruch i tempo podkreślają muzykę w spocie. Produktowy nurt kampanii koncentruje się na twardych benefitach (np. możliwości tworzenia własnych bibliotek muzycznych i odtwarzania bez dostępu do sieci, dostępie do usługi przez 30 dni za darmo itp.), natomiast wizerunkowy bazuje na przedstawianiu różnych sposobów słuchania muzyki, zawsze na własnych zasadach.