Nagrody Webby Awards uznane przez „New York Times” za „najwyższy zaszczyt Internetu” są prezentowane przez Międzynarodową Akademię Sztuki i Nauki Cyfrowej (IADAS). Są to jedne z najważniejszych międzynarodowych nagród honorujących doskonałość w Internecie. W tym roku Webby Awards otrzymało prawie 13 000 zgłoszeń z 70 krajów na całym świecie.
– @Sufferosa ustanawia standard innowacji i kreatywności w Internecie, ta nagroda jest świadectwem umiejętności, pomysłowości oraz wizji jej twórców – mówi Claire Graves, dyrektor The Webby Awards.
Zobacz również
@Sufferosa to artystyczny, niekomercyjny projekt duetu reżyserskiego The Kissinger Twins. Jest to innowacyjna seria interaktywna zaprojektowana specjalnie na Instagram, łączy ona oryginalny materiał filmowy z samplami z klasycznego kina, literatury oraz elementami gier przygodowych. Na ścieżce dźwiękowej usłyszycie między innymi Glass Candy, Sonic Youth oraz Ściankę. W pierwszej interaktywnej serii filmowej na Instagramie występują m.in.: Beaty Tyszkiewicz, Ewy Szykulskiej i Jacka Federowicza oraz innymi legendami polskiego kina.
– Zaczynając prace nad Sufferosą nie sądziliśmy, że będzie to tak niezwykła kreatywna przygoda łącząca film i technologię. W 2003 Sufferosa była pierwszym polskim interaktywnym wideoklipem, w 2010 pierwszym filmem interaktywnym online, thrillerem pokazanym na ponad 50 festiwalach na całym świecie, a w 2020 interaktywną serię filmową na Instagramie. Webby Awards to bardzo prestiżowa nagroda, na pewno będzie motywacją do dalszej pracy. W następnej odsłonie Sufferosa będzie filmem fabularnym z zaskakującą międzynarodową obsadą – mówią The Kissinger Twins.
– Zwycięzcy konkursu 2020 Webby reprezentują organizacje i indywidualności wykorzystujące technologie cyfrowe do ulepszania społeczności, integrowania ich oraz dostarczania im jakościowej rozrywki i nieskończonych inspiracji. Od gwiazd takich jak Celine Dion, Cardi B, LeBron James, Tom Hanks, Lizzo, Dolly Parton, Lil Nas X i Donald Glover; do aktywistów takich jak Greta Thunberg i Malala Yousafzai; do firm takich jak Spotify, HBO i Nike, do ikon takich jak NFL Tik Tok, Harry Potter: Wizards Unite, NASA, i DC Universe, nasi Zwycięzcy naprawdę reprezentują to, co najlepsze w Internecie – mówią przedstawiciele The Webby.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tematycznie @Sufferosa to thriller oraz satyra na kult piękna i młodości we współczesnym świecie. Główny bohater detektyw Ivan Johnson szuka zaginionej kobiety. Śledztwo doprowadza go do kliniki profesora Carlosa von Brauna, który zajmuje się eksperymentalnymi zabiegami odmładzającymi. W tym miejscu zaczyna się część interaktywna – widz staje się detektywem i zaczyna samodzielnie odkrywać historię. Jego celem jest odnalezienie uwięzionej w klinice kobiety oraz rozwiązanie zagadki wiecznej młodości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cutting-edge Polish detective noir – The Guardian
Perfect interactive film experience for gaming generation – International Film Guide
Dawid i Kasia są autorami pierwszego polskiego wideoklipu interaktywnego „Smolik Attitude” (2002). Ich prace były prezentowane i nagradzane na ponad 50 międzynarodowych festiwalach filmowych oraz w szkołach związanych z nowymi mediami, m.in.: onedotzero, SXSW, Reykjavik IFF, Vancouver IFF, YouTube Day Singapore, NYU Tisch School of The Arts. a retrospektywa „Cinematic Labyrinths” w Institute of Contemporary Arts w Londynie. Obecnie pracują nad debiutem fabularnym oraz narracyjno-przygodową grą video, w której oddadzą hołd klasycznemu kinu lat 60 i 70 XX wieku.
Ich ostatni projekt to „The Portal” zrealizowany na zlecenie Komisji Europejskiej (Digital Connect). „Portal” to skierowana do nastolatków instagramowa seria o sztucznej inteligencji i podróżach w czasie w całości opowiedziana w InstaStories. Seria oficjalnie startuje w lipcu.