Jubileuszowe opowiadania o prawach człowieka – co miesiąc udostępniane będą historie poruszające różne tematy z tego zakresu, takie jak prawa kobiet czy uchodźców – począwszy od 9 czerwca, będzie można pobrać na stronie amnesty.org.pl.
Premierę pierwszego opowiadania ze zbioru „Wierzymy w wolność” zainauguruje spotkanie online z Sylwią Chutnik. Rozmowę z autorką, która odbędzie się 9 czerwca na profilu Amnesty International Polska na Facebooku, poprowadzi dziennikarz OKO.press, Anton Ambroziak.
Zobacz również
Kampania z okazji 30-lecia Amnesty International ma przypomnieć, że temat praw i wolności człowieka jest wciąż aktualny.
– Okrągła rocznica działalności Stowarzyszenia Amnesty International to dla nas nie tylko pretekst, by podsumować, co udało się w tym czasie osiągnąć, czy pokazać ludzi, dzięki którym było to możliwe – wyjaśnia ideę jubileuszowej akcji Draginja Nadaždin, dyrektorka Amnesty International w Polsce.
– Mamy także głębokie przeświadczenie, czego dowodzi choćby obecna kryzysowa sytuacja w której świat zmaga się z COVID 19, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że naszą intencję podchwycili także wybitni polscy twórcy i twórczynie, którzy zgodzili się razem z nami zabrać głos w tej sprawie. Mamy nadzieję, że opowiadania będą okazją do refleksji i rozmowy na temat tego, gdzie jesteśmy i jaka jest przyszłość praw człowieka w Polsce i na świecie – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stowarzyszenie Amnesty International zarejestrowano 6 czerwca 1990 roku w Gdańsku, choć pierwsze nieoficjalne akcje organizacja przeprowadzała jeszcze w czasach PRL. Te 30 lat to czas wytrwałej pracy: udziału w protestach, zbierania podpisów pod petycjami, organizacji Maratonu Pisania Listów. Aktywiści i aktywistki Amnesty w Polsce podkreślają, że mimo zmieniających się okoliczności zawsze motywowały ich nadzieja i wolność. Nawiązują do tego okładka zbioru opowiadań i główny motyw graficzny kampanii - to twarze osób w różnym wieku, z nałożonym na nie efektem świetlnych krat, symbolizującym zagrożenie dla naszych uniwersalnych praw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jednocześnie twarze oddają uczucia nadziei i siłę, które towarzyszą nam, gdy przeciwstawiamy się łamaniu praw człowieka – podkreślają twórcy kampanii.
Pomysł kampanii to propozycja agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Autorem zdjęć jest fotograf Bartek Wieczorek. Oprócz zbioru opowiadań agencja wspólnie z domem produkcyjnym F25 przygotowała okładkę, grafiki do mediów społecznościowych oraz spot promujący kampanii. W realizację kampanii zaangażowały się również agencja brandingu muzycznego CORD, studio Miło oraz agencja aktorska Gudejko. W sesji zdjęciowej udział wzięli: Paulina Maga, Pola Salicka, Łukasz Korba, Jakub Wenda.