Nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie, różnorodność biologiczna kurczy się w zastraszającym tempie. Stan środowiska naturalnego staje przed nieznanymi dotąd wyzwaniami. W celu poszerzenia świadomości społecznej na temat tych zagrożeń, Program ONZ ds. Środowiska (UNEP) zadedykował bioróżnorodności tegoroczne obchody Światowego Dnia Środowiska, organizowane w naszym kraju w ramach kampanii społecznej Zielona Wstążka #DlaPlanety 2020. Aby rozszerzyć dotarcie kampanii o nazwie Zielona Wstążka oraz aktywnie zaangażować społeczeństwo w ochronę środowiska, Influencerzy oraz sportowcy we współpracy z agencją Havas PR oraz Centrum UNEP/GRID-Warszawa, zapoczątkowują challenge #NaGłowieDlaPlanety. Realizacja wyzwania odbywa się na platformie Instagram.
Zobacz również
– Wyzwanie składa się z dwóch części. Pierwsza to zabawa, którą przykuwamy uwagę, czyli stanięcie na głowie. Drugi element to podjęcie EKOpostanowienia, a także nominowanie do challenge’u kolejnych osób. Stawanie na głowie to metaforyczny sposób pokazania tego, że każdy z nas poprzez pozornie małe rzeczy może pozytywnie wpłynąć na środowisko – komentuje Anna Drewniak, consulting director Havas PR.
Akcję zapoczątkował klub piłkarski Śląsk Wrocław oraz sportowcy: Joanna Wołosz, Wojciech Włodarczyk, Adrianna Palka, Joanna Jóźwik, Dominika Stelmach, Anna Grejman.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt jest realizowany w całości pro bono, a za jego przebieg odpowiada zespół Havas PR pod kierownictwem Anny Drewniak, w skład którego wchodzą: Paulina Kirycka oraz Paweł Tamioła.
Słuchaj podcastu NowyMarketing