– Pielęgniarki i pielęgniarze to dzisiaj jedna z najbardziej stygmatyzowanych grup zawodowych. Mimo ich ogromnego poświęcenia, zaangażowania i ciężkiej pracy – niejednokrotnie możemy znaleźć świadectwa – głównie w mediach internetowych – nacechowane negatywnym przekazem i brakiem zrozumienia jak ważną społeczną rolę spełniają podczas światowej pandemii, jak i w codziennym życiu pacjentów. Gdy nałożymy na obraz zawodu pielęgniarki wszechobecny strach i lęk przed nieznanym, okazuje się, że bardzo łatwo można błędnie ocenić sytuację, a tym samym drugiego człowieka, pracownika służby zdrowia, który przecież dla naszego dobra poświęca także swoje zdrowie, w tym zdrowie psychiczne, życie, relacje z rodziną i dziećmi – wyjaśnia Katarzyna Kowalska, prezes zarządu firmy PRIMOPRO.
W ramach Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – i samego Programu Edukacji Onkologicznej – w bieżącym roku zaplanowane zostało 26 kolejnych, bezpłatnych szkoleń, warsztatów, a także dwa ogólnopolskie kongresy. Niestety światowa pandemia nie pozwoliła na realizację większości przygotowanych spotkań, a grupa odbiorców poddana została ciężkiej próbie, pracy w bardzo trudnych – nowych dla wszystkich – warunkach.
Zobacz również
– Poczucie zagrożenia towarzyszy nam wszystkim. Obawiamy się o zdrowie i życie swoje i swoich bliskich. Każdy z nas coś stracił lub ma do stracenia. Każdy na swój sposób stara się znaleźć w sobie siłę i motywację do pokonywania trudności. Są jednak osoby, które w szczególny sposób mierzą się z cierpieniem drugiego człowieka, cierpieniem wynikającym z choroby, ale również z niemożności bycia z osobami bliskimi, to pielęgniarki i pielęgniarze. To Oni niosą spokój, tam gdzie panuje lęk i nadzieję tam gdzie przeważa zwątpienie. Jestem niezmiernie wdzięczna, że od lat mogę szkolić tę grupę zawodową i czerpać z doświadczenia ludzi, dla których pacjent, to przede wszystkim człowiek! – powiedziała dr n. med. Mariola Kosowicz, kierownik Poradni Psychoonkologii Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie.
Zamysł na stworzenie kampanii powstał przy współpracy firmy PRIMOPRO – pomysłodawcy i koordynatora Programu Edukacji Onkologicznej i Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – z globalną agencją ISOBAR Polska, która przygotowała kreację oraz firmą Screen Network, która udostępniła na potrzeby projektu swoje nośniki OOH.
– Dzięki tej kampanii, nie mogąc spotkać się z naszymi uczestnikami osobiście, chcieliśmy przekazać jak bardzo doceniamy codzienny trud i zaangażowanie pielęgniarek i pielęgniarzy. Czekamy na ponowne spotkania, które wierzymy już wkrótce odbędą się w całej Polsce, a ten mały gest przywróci nadzieję i zrozumienie dla drugiego człowieka – podsumowuje Ewa Podymniak, loordynator Programu Edukacji Onkologicznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania potrwa do końca czerwca 2020 r.
Organizatorami Programu Edukacji Onkologicznej jest Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej i Fundacja Tam i z Powrotem. Od blisko 10 lat w ramach projektu realizowane są działania edukacyjne skierowane przede wszystkim do osób ze zdiagnozowaną chorobą nowotworową i ich bliskich, a od ponad dwóch lat – właśnie w ramach Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – do personelu medycznego.