Mobilna rozrywka rośnie w siłę
Czas pandemii koronawirusa pozwolił Polakom na znalezienie chwili dla kultury. W trakcie izolacji przeczytali ponad 50 milionów e-stron oraz odsłuchali ponad 7 milionów godzin historii w Empik Go. Tak duże zainteresowanie kulturą pozwoliło aplikacji na zanotowanie spektakularnego wzrostu pod kątem liczby nowych użytkowników. Ważnym czynnikiem, który miał wpływ na ten wzrost jest udostępnienie programu Empik Premium na 60 dni za darmo dla wszystkich, w ramach którego dostępna jest wyselekcjonowana część katalogu Empik Go.
Zobacz również
Top tytuły
Podsumowując czas pandemii pod kątem konsumpcji audiobooków i e-booków należy wyróżnić także trzy najpopularniejsze tytuły, po które najchętniej sięgali użytkownicy aplikacji. Wśród cyfrowych książek najczęściej do biblioteki dodawano „Unf*ck yourself. Napraw sie!” Gary’ego Johna Bishopa, reportaż „Ginekolodzy” Izabeli Komendołowicz oraz thriller „Opiekunka” Sheryl Browne. Wśród audiobooków królowały „365 dni” Blanki Lipińskiej, doceniona „Pacjentka”, której autorem jest Alex Michaelides oraz oryginalny serial audio Empik Go, „Fucking Bornholm” z udziałem takich gwiazd jak Magdalena Różczka, Leszek Lichota, Michał Czernecki czy Olga Kalicka.
Pierwsze półrocze
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2020 roku w aplikacji pojawiło się wiele oryginalnych produkcji Empik Go. Premierę miały realizacje w gwiazdorskiej obsadzie: „Fucking Bornholm” oraz „Wyrwa. Historia Ułana” z Nikodemem Rozbickim, Katarzyną Warnke, Adamem Woronowiczem i Jackiem Belerem. Wśród nowości pojawił się także serial audio „Kroniki Koronawirusowe” Malcolma XD w czytaniu aktora Józefa Pawłowskiego. Do grona oryginalnych podcastów dołączyły serie: odważne „Pod kołdrą z Jędrusik” Joanny Jędrusik, produkcja autorstwa antropolożki Olgi Drendy „Ducholożka na tropie”, podcasty Kamili Goryszewskiej „O zdrowiu inaczej” oraz „Praca zdalna. Jak przeżyć i nie zwariować”. Bardzo dobry odbiór tytułów przełożył się także na kwietniową, najwyższą ocenę w Google Play w kategorii „Książka”. Empik Go zyskało średnią 4,7, co stanowi najwyższą średnią w historii aplikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad rozwojem rynku e-booków i audiobooków przez stworzenie przyjaznej dla użytkownika aplikacji oraz abonamentu dającego swobodę wyboru. Czas pandemii jednoznacznie wskazał, że te działania przynoszą efekty i wpisują się w trendy zmian naszego stylu życia. Liczba użytkowników aplikacji wzrosła skokowo i Empik Go wysunął się na pozycję lidera. W kolejnych miesiącach będziemy rozwijać nową kategorię podcastów oraz rozszerzać katalog tytułów dostępnych do czytania i słuchania, sięgając również po treści spoza branży wydawniczej. Aplikacja Empik Go pojawi się również na czytnikach e-booków Pocketbook – mówi Kuba Piotrkowicz, head of digital content w grupie Empik.
Empik Go zapowiada kolejne produkcje
Już w czerwcu zadebiutują kolejne produkcje, które skierowane będą do różnych grup odbiorców. Wśród najważniejszych premier znajdą się m.in. mroczny audiobook w gwiazdorskiej obsadzie napisany przez Zygmunta Miłoszewskiego. Długo oczekiwana „Kwestia ceny” będzie miała swoją premierę w drugiej połowie czerwca. Wśród nowości pojawią się także: młodzieżowa produkcja o Instagramie zrealizowana we współpracy z grupą ABSTRA, a także „Pamiętnik Złodzieja Tlenu” – kontrowersyjny serial na podstawie hitowej książki anonimowego autora.