Dlatego Otodom już na początku pandemii zainicjował misję ratunkową dla branży, startując z programem #ZdalnyAgent i cyklem Otodom.Live. Cel? Niedopuszczenie do załamania rynku i wsparcie partnerów biznesowych w trudnym okresie.
Opis projektu: od wyzwania do działania
Zobacz również
Program #ZdalnyAgent skierowany jest do pośredników i deweloperów, natomiast cykl Otodom.Live do klientów końcowych, czyli nabywców i wynajmujących. Live’y poruszają kwestie związane z rynkiem nieruchomości. Od marca do końca maja br. przeprowadzono ich 27. Początkowo z wysoką intensywnością, nawet 5 razy w tygodniu. Obecnie wypracowano stały harmonogram. Wszystkie są transmitowane na Facebooku – w każdy wtorek o godz. 10:00 na stronie Otodom na Facebooku, a w każdy czwartek o 10:00 tylko na zamkniętej grupie na Facebooku, dedykowanej pośrednikom, z tematyką bardziej dostosowaną do ich potrzeb.
Gośćmi Jarosława Krawczyka z Otodom, byli dotychczas między innymi: Filip Springer (reportażysta), dr Michał Kisiel (Bankier.pl), Paweł Komar (Notus Finanse), Marta Żysko-Pałuba (psycholog), Marta Rybicka (IQS), Aleksandra Przegalińska (VR i nowe technologie), prof. nadzw. dr hab. Waldemar Rogowski (BIK) i praktycy rynkowi – czołowi pośrednicy i deweloperzy. Łącznie blisko 40 ekspertów. Podczas spotkań zarówno pośrednicy, jak i klienci, zadają pytania oraz biorą czynny udział w dyskusji. Tematy, które zostały poruszone to m.in.:
Dla agentów nieruchomości (tylko na grupie Akademia Rozwoju Agenta):
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- COVID-19 jego wpływ na serwisy internetowe
- Najem. Jakie czekają nas wyzwania?
- Bankowe rozmowy. Odpowiadamy na kluczowe pytania dotyczące aktualnych relacji na linii finanse a rynek nieruchomości.
- Zmiany w prawie a praca pośrednika nieruchomości
- Perspektywy rynku nieruchomości, o hamulcach dla spadków cen mieszkań, analogiach historycznych i tym, że świat przez COVID wcale się nie skończył
- Wyzwania w pracy pośrednika nieruchomości
- Podpis elektroniczny w branży nieruchomości – wyjaśniamy wątpliwości, pokazujemy możliwości.
- Polski a europejski rynek nieruchomości. Porozmawiajmy o dobrych praktykach!
- Podcast jako narzędzie do budowy marki i wizerunku
- Cyberbezpieczeństwo. O czym warto teraz pamiętać?
- Czas na rozmowy on-line! Jak przygotować się do wystąpienia przed kamerą?
- Wszystko, co należy wiedzieć o wirtualnych spacerach 360.
- Employer Branding w obecnych czasach. O czym należy pamiętać?
Dla sprzedających i kupujących (na fanpage’u Otodom):
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Jak wygląda sytuacja na rynku nieruchomości premium?
- Rozwój technologii w branży nieruchomości. Spojrzenie makro.
- Czy czekają nas zmiany na rynku pierwotnym?
- Czas na RODO, czyli wszystko, co musisz teraz wiedzieć w tym temacie!
- Praca zdalna z dziećmi. Jak organizować sobie czas i jak sprostać wyzwaniom?
- Gwarancja bezpieczeństwa – zakup mieszkania u sprawdzonego dewelopera.
- Rynek nieruchomości się zmienia
- Jak przygotować się do odmrożenia rynku?
- Co w nieruchomościach piszczy i gdzie płyną pieniądze Polaków?
- Mieszkanie na kredyt – czy będzie o to trudniej?
- Jak zmieni się ścieżka zakupowa nieruchomości?
- Betonowa dżungla czy osiedla marzeń – jak zmieniły się oczekiwania klientów?
Filmy udostępnione po transmisji odtworzono już blisko 707 000 razy, średnio 26 185 na 1 wideo (dane na koniec maja br.).
Ponowne wykorzystanie treści z live’a na inne kanały
Cykl bezpłatnych webinarów to nie wszystko. W ramach nadrzędnego projektu wsparcia strategicznego dla agentów nieruchomości, Otodom uzupełnia wiedzę projektem #ZdalnyAgent, który jest bezpośrednią odpowiedzią na problemy, z którymi mierzą się klienci biznesowi serwisu. Na Akademii Rozwoju Agenta (zamknięta grupa dla pośredników na Facebooku), eksperci odpowiadają na pytania agentów dotyczące kwestii prawnych, RODO, podpisów elektronicznych itp., a wiedza rozbudowywana jest również na blogu.
– Przy wsparciu dotrelations postawiliśmy na sprawdzone narzędzia komunikacji, które odpowiadają na obecne potrzeby, docierając do szerokiego grona odbiorców. Nie poprzestajemy na formie live’ów i artykułów. Baza wiedzy pogłębiana jest o inne kanały, takie jak Youtube czy kanały streamingowe do podcastów. Zróżnicowana forma pozwala czerpać wiedzę niezależnie od czasu i miejsca, w którym jesteśmy i wpływać na nowoczesny wizerunek pośrednika nieruchomości, który prężnie działa online. Taki wachlarz narzędzi świetnie wpisuje się w ideę #zostańwdomu – mówi Jarosław Krawczyk.
– Dzięki temu, że jesteśmy blisko rynku i naszych partnerów biznesowych, wiemy, jak im pomóc. Pomaga nam w tym Rada Doradcza Klientów Otodom, w której skład wchodzi 12 przedstawicieli biur z różnych regionów Polski. Bardzo stawiamy na relacje, dialog i symbiozę w biznesie. I, choć dość patetycznie to brzmi, wiemy, że razem można więcej. Tym więc się kierujemy, tworząc jeden organizm z uczestnikiem rynku nieruchomości – podsumowuje Dorota Dwornik.
Wyniki (na koniec maja):
- zasięg postów dot. cyklu na kanale Otodom: łącznie 807 174
- ilość komentarzy pod postami dot. cyklu (grupa zamknięta i Otodom): łącznie 1158
- ilość reakcji pod postami dot. cyklu (grupa zamknięta i Otodom): łącznie 2608
- filmy udostępnione po transmisji, odtworzono już blisko 707 000 razy