fot. Barbara Kaja Kaniewska
Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >
Zobacz również
Dlaczego zdecydowałeś się zająć filmem i reklamą?
Filmem zająłem się dlatego, że fotografia mi nie wystarczała do opowiadania. W filmie fascynująca jest zmiana i ruch.
Gdzie zdobywałeś wykształcenie potrzebne do pracy jako filmowiec?
Wydz. Operatorski na Filmówce w Łodzi.
Najważniejsze cechy i umiejętności w pracy filmowca
Wyobraźnia, cierpliwość, umiejętność pracy w zespole.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Który ze zrealizowanych projektów wspominasz najlepiej?
„Eter” z Krzysztofem Zanussim – duża produkcja międzynarodowa w kostiumie i z budowaną scenografią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stworzenie reklamy dla jakiej marki najbardziej Ci się marzy?
Nie mam takich marzeń.
Którą produkcję reklamową uważasz za najciekawszą i dlaczego?
BMW „The Hire” – auto w każdym z filmów pełniło funkcję służebną wobec historii, aktorów i reżyserii, a nie odwrotnie. Okazało się, że szacunek wobec reżyserów i ich wizji pozwolił stworzyć ponadczasową reklamę, która była opowieścią, a nie tylko chwytaniem wrażeń.
Największe wyzwania w pracy filmowca
Brak czasu.
Trendy w produkcji reklamowej
Polska branża filmowa jest bardzo niezorganizowana na poziomie preprodukcji i dosyć zepsuta publicznym wparciem.
Których filmowców najbardziej podziwiasz i dlaczego?
Krzysztof Zanussi – za upór i mówienie własnym głosem
Skąd czerpiesz inspiracje?
Z malarstwa i fotografii.
Jakiej rady udzieliłbyś początkującym filmowcom?
Nie zniechęcać się.
O rozmówcy:
Piotr Niemyjski
Wydział Operatorski PWSFTviT w Łodzi
Współpracował jako autor zdjęć z takimi reżyserami jak: Krzysztof Zanussi („Eter”), Jan Komasa („Oda do radości”), Katarzyna Kozyra („Szukając Jezusa”), Łukasz Kośmicki, Bartek Prokopowicz („Ultraviolet”), Bartek Konopka („Lęk wysokości”), Olga Bołądź („Alicja i żabka”), Kei Ishikawa („Gukoroku”).
Członek JSC – Japanese Society of Cinematographers oraz PSC.
Ojciec dwóch córek.
Piotr Niemyjski reprezentowany jest przez impresariat HIGH SPOT.