Piotr Żyła w ramach kampanii promocyjnej marki Beskidzkie pojawił się w 30- i 15- sekundowych spotach. W pierwszym, przedstawiającym w żartobliwy sposób negocjacje skoczka z przedstawicielami firmy Aksam, zdecydowano się na oryginalne rozwiązanie. Skoczek nie odpowiedział na zadane mu w reklamie pytanie, decyzję o udziale w kampanii pozostawiono internautom, którzy w dedykowanej aplikacji w serwisie Facebook mogli zgłaszać swoje propozycji odpowiedzi Żyły.
Aplikacja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem fanów profilu Paluszki Beskidzkie, których liczba w trakcie kampanii TV wzrosła prawie o 600%. Łącznie w aplikacji „Co powie Żyła” wzięło udział niespełna 1000 fanów, tworząc blisko 900 haseł reklamowych, z których zostało wybrane jedno i wyemitowane w ostatnim spocie. Twórcą zwycięskiego hasła „Beskidzkim się nie odmawia, hyhyhy, biorę to!” jest Tadeusz z Nowej Soli. Fani idealnie zrozumieli założenia kampanii i charakter współpracy Beskidzkich z Piotrem Żyłą, proponując różne, ale za każdym razem zabawne i naturalne zakończenia spotu np. „no beskidzkie? Ja wolę bieszczadzkie hehehe, ale tak na serio to dajcie ten kontrakt i szybko podpiszę bo zaraz odlecę” czy „Beskidzkie chrupie wciąż bo ja jestem super gość”.
Zobacz również
„Firma Aksam opiera się na trzech filarach: naturalność, uczciwość i polskość, w które wierzą zarówno nasi pracownicy, jak i konsumenci. Połączenie ich z Piotrem Żyłą z perspektywy zakończenia kampanii było bardzo dobrą decyzją. Działania promocyjne zostały ciepło przyjęte przez naszych partnerów handlowych, ale również przez środowisko internautów, którzy doceniając dobrą zabawę oraz nasze produkty umieszczali zdjęcia paczek Beskidzkich, które wygrali w konkursowej aplikacji, na naszym profilu”– mówi Artur Klęczar, dyrektor marketingu marki Beskidzkie.
Kampania w trakcie 4 tygodni trwania, miała ponad 1 500 000 odsłon na youtube.pl, przy czym pierwszy spot w ciągu kilku dni odnotował rekordową ilość ponad 1 milion wyświetleń. Dzięki wirusowości materiału, kampanią zainteresowały się też media, co sprawiło, że spot był obecny na stronie głównej youtube.pl przez kilka dni. Znaczące są także wyniki w social mediach: fanpage marki Beskidzkie na Facebooku zdobył ponad 17.500 nowych fanów. Kampania reklamowa na tym portalu osiągnęła znakomity wynik, bowiem po kliknięciu średnio 50-70% użytkowników zostało aktywnymi fanami strony. Według danych IMM, w wyniku działań public relations, za które odpowiedzialna była agencja 38PR, w prasie i internecie pojawiło się ponad 180 publikacji.
„Zintegrowana kampania marki Beskidzkie kierowana była do konsumentów, którzy cenią polskie marki i różnorodność produktów wysokiej jakości. Zapraszając do współpracy Piotra Żyłę, staraliśmy się pokazać naturalność i wiarygodność. Przez aplikację na Facebooku, po raz pierwszy w Polsce oddaliśmy głos naszym widzom. Fani świetnie się spisali, hasła były kreatywne, ale też bardzo charakterystyczne dla stylu wypowiedzi skoczka” – mówi Wojciech Kotala CEO Schulz brand friendly.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Firma Aksam, która istnieje od 1993 roku, to w Polsce lider sprzedaży w kanale tradycyjnym słonych paluszków – w 2012 roku posiadała 38,94% udziału w rynku . Po raz pierwszy zdecydowała się na kampanię reklamową, która promuje słone przekąski marki Beskidzkie: paluszki, chipsy i orzeszki. Naturalność produktów odwołuje się do najwyższej jakości składników, ale jednocześnie zachęca wszystkich do bycia sobą w każdej sytuacji. Polska marka doceniania jest w 21 państwach m.in. w USA, Włoszech czy Azerbejdżanie
Słuchaj podcastu NowyMarketing