Szansa na dobry start
– Zainteresowanie I edycją przerosło nasze oczekiwania – zgłosiło się prawie 250 dziewczyn, a zakwalifikowało się 120 uczestniczek. To pokazuje, że skala potrzeb jest ogromna. Wierzymy, że każdy powinien mieć równe szanse na rozwój i edukację, a – jak pokazują badania – wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie i znacznie trudniej niż inne dzieci zdobywają wykształcenie. Przed I edycją wierzyliśmy, a po jej realizacji jesteśmy przekonani, że Uniwersytet Sukcesu jest szansą i motywacją do rozpoczęcia nowego życia – mówi Jowita Michalska, prezes Fundacji Digital University.
Zobacz również
W ramach drugiej odsłony projektu „Uniwersytet sukcesu” kandydatki wybierają jeden z dwóch dostępnych warsztatów – „Akademię Programistki” lub „Akademię Digital Marketerki”. Tegoroczna edycja odbywa się w sześciu miastach: Poznaniu, Białymstoku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu oraz w Trójmieście. Do udziału w programie zaproszono dziewczyny z całej Polski.
W związku z pandemią i zasadami bezpieczeństwa zajęcia podczas pierwszego etapu są prowadzone w formie online. Na potrzeby projektu uczestniczki otrzymały sprzęt technologiczny umożliwiając im pracę zdalną. Na kolejny etap składają się trzydniowe spotkania dla najbardziej zaangażowanych dziewczyn z partnerami projektu w siedzibie firmy, m.in. w Nationale-Nederlanden czy Dentsu Aegis Network. Ostatni etap to kursy online, które potrwają od 3 do 6 miesięcy. Dla najbardziej zmotywowanych dziewcząt przewidziano staże zawodowe.
Wsparcie partnerów
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bardzo ważnym elementem projektu jest wyposażenie kandydatek w podstawowe kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy. Uczestniczki w czasie całego programu otrzymają wsparcie mentorskie partnerów zaangażowanych w projekt. Dzięki temu poznają m.in. case studies różnych projektów z zakresu nowych technologii, a także skorzystają z indywidualnych konsultacji z reprezentantami firm. Przy wsparciu mentorów, dziewczyny dowiedzą się również, jak określać swoje predyspozycje oraz jak radzić sobie podczas procesu rekrutacyjnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, ze już po raz drugi zaangażowaliśmy się jako partner strategiczny w projekt Uniwersytet Sukcesu, a także, że poszerza się grono firm, które wspólnie z nami chcą wspierać tę wyjątkową inicjatywę. Pierwsza edycja pokazała, że program pozytywnie wpłynął na wiele młodych kobiet, które muszą mierzyć się z trudnymi wyborami życiowymi. Chcemy w dalszym ciągu pomagać im w budowaniu umiejętności i kompetencji niezbędnych do wejścia na rynek pracy. Jesteśmy przekonani, że udział w programie wzmocni uczestniczki nie tylko w zakresie wiedzy o nowych technologiach, ale także przyniesie doświadczenie pomocne w rozwoju osobistym i zawodowym – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
– Jesteśmy dumni z Partnerów, którzy angażują się w nasz projekt. Jak sami przyznają – współpraca z nami to coś więcej niż logo czy finanse. To ludzie, którzy aktywnie angażują się w działania, dzielą się wiedzą, doświadczeniami i otwierają drzwi swojej organizacji. Ale też niejednokrotnie podkreślają, jak wiele mogą nauczyć się od samych uczestniczek projektu – podsumowuje Elżbieta Wojciechowska, dyrektor programowa Fundacji Digital University.