Marki na TikToku: Zalando

Marki na TikToku: Zalando
W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy markę Zalando.
O autorze
2 min czytania 2020-07-21

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

O działaniach Zalando na TikToku opowiada Gesina Demes, social media manager, Zalando.

Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować? 

Chcemy nawiązać kontakt, a także rozpocząć swobodną rozmowę z naszą (głównie) młodszą grupą docelową, dostarczając zarówno zabawne, jak i inspirujące treści związane z modą. Pokazujemy również wybrane momenty z codziennego życia różnych osób, z którymi mogą utożsamiać się nasi odbiorcy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kto odpowiada za tworzenie treści?

Duża część contentu, która pojawia się na naszym TikToku, jest tworzona wewnętrznie, niekiedy przedstawia nawet naszych pracowników. Współpracujemy również z tiktokowymi influencerami, którzy wspólnie z nami regularnie opracowują treści ukazujące się na naszym profilu na platformie. 

Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?

Jak większość mediów społecznościowych, TikTok jest bardzo zmienny. Jednego dnia gorący jest jakiś trend, a już następnego dnia wszyscy o nim zapominają. Dlatego klasyczne planowanie treści jest dość trudne. Aby dostarczać odbiorcom ciekawy content, trzeba być elastycznym i działać szybko. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przykład trendu, który został w ciekawy sposób zinterpretowany przez ambasadora Zalando: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
@zalando

Which one is your fav? @rebeccamir ##whatiwearfor ##foryou ##fashioninspo ##fürdich

Originalton – zalando

Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?

Taki, który pokazuje zabawne sytuacje w świecie Zalando, jak na przykład ten:

@zalando

@fallingboxprank Zalando Edition ##fallingboxprank ##zalando ##foryou

Lottery – K CAMP

Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?

Istnieje kilka wskaźników oraz zmiennych, które składają się na dobre wideo. Trzy najważniejsze czynniki to: ciekawa fabuła, odpowiednia muzyka, a także związek z tematem. 

Czy w planach macie korzystanie z social commerce na tiktoku?

Jeszcze nie, ale na pewno rozważymy użycie go w przyszłości.

Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku? 

Tak, już od jakiegoś czasu współpracujemy z grupą influencerów z różnych rynków. Na przykład w Polsce współpracowaliśmy z już Dominikiem Rupińskim oraz Oliwią Misztal i zamierzamy dalej kontynuować współpracę z mikro, średnimi i makroinfluencerami.

W jaki sposób dobieracie influencerów?

Nie mamy żadnych wytycznych jeśli chodzi o współprace z influencerami. Przede wszystkim muszą oni wyznawać te same wartości co my (różnorodność, otwartość, autentyczność) i utożsamiać się z naszym hasłem: wolność bycia.

@zalando

No challenge for @tonigarrn7 & @des.quaa ##foryou ##catwalkchallenge

original sound – nataliataylorofficial

Jakie wskaźniki efektywności wykorzystujecie?

Zaangażowanie jest dla nas ważniejsze niż liczba followersów. To samo tyczy się spójności w kontekście do naszych materiałów. Przede wszystkim jeśli chodzi o TikTok, patrzenie na liczbę followersów nie wystarczy, bo niekiedy zdarzają się nagłe przyrosty obserwujących, którzy pojawili się na przykład za sprawą viralowego filmiku.

Czy macie przygotowaną konkretną strategię dotyczącą TikToka czy improwizujecie? 

Tak, mamy swego rodzaju strategię przygotowaną dla TikToka, ale biorąc pod uwagę, że jest to wciąż młoda platforma, nie mamy zbyt wielu punktów odniesienia. Czasami oznacza to po prostu próbowanie nowych rzeczy i wzięcie pod uwagę, że możemy popełnić jakiś błąd. Ostatecznie jest to zwyczajnie mieszanka tych obu rzeczy. 

Jakich rad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?

Nie bój się porażki i po prostu zacznij. Im więcej czasu mija, tym ta platforma staje się coraz bardziej nasycona. I co najważniejsze – nie bierz siebie zbyt poważnie.

 

O rozmówczyni: 

Gesina Demes
social media manager, Zalando. 

Zaczynała od Facebooka, by po roku zająć się Instagramem, a następnie rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem.