Po prawie 4 latach analiz badań naukowych eksperci FDA stwierdzili, że palacze w USA mają prawo wiedzieć, że podgrzewanie tytoniu w IQOS w znacznie mniejszym stopniu naraża ich na działanie szkodliwych substancji, niż palenie papierosów. Nie oznacza to jednak, że jest całkowicie wolne od ryzyka. Dlatego agencja przyznała produktowi PMI status „zmodyfikowanego ryzyka” (MRTP).
– Dane przedstawione przez firmę pokazują, że wprowadzenie do obrotu tych konkretnych produktów z autoryzowanymi informacjami, może pomóc uzależnionym, dorosłym palaczom, w odejściu od papierosów i ograniczyć ich narażenie na substancje szkodliwe, ale tylko wtedy, kiedy całkowicie zrezygnują oni z papierosów na rzecz tych produktów. FDA będzie ściśle monitorować sposób, w jaki konsumenci korzystają z IQOS, aby określić czy produkty te spełniają pokładany w nich potencjał i czy nie przyczyniają się do zwiększonego użycia wśród młodych. Ważne jest, aby pamiętać, że te produkty nie są bezpieczne, dlatego ludzie, a zwłaszcza osoby niepełnoletnie, które obecnie nie używają wyrobów tytoniowych, nie powinni zaczynać korzystać ani z tych produktów, ani z żadnego innego wyrobu tytoniowego – powiedział cytowany w komunikacie FDA Mitch Zeller, JD, dyrektor Centrum ds. Wyrobów Tytoniowych w Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków.
Zobacz również
Wspomniane przez przedstawiciela FDA „autoryzowane informacje” obejmują następujące komunikaty marketingowe dla tego produktu, które producent może kierować do pełnoletnich palaczy w Stanach Zjednoczonych:
- System IQOS podgrzewa tytoń, ale go nie spala;
- W ten sposób IQOS wydziela znacznie mniej szkodliwych i potencjalnie szkodliwych substancji (niż papierosy);
- Badania naukowe dowiodły, że całkowite przejście z tradycyjnych papierosów na system podgrzewania tytoniu IQOS znacząco zmniejsza narażenie organizmu na substancje szkodliwe lub potencjalnie szkodliwe.
Źródło informacji: FDA, www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-authorizes-marketing-iqos-tobacco-heating-system-reduced-exposure-information
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing