Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock) to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych, którego 26. edycja zostanie przeniesiona wraz z najważniejszymi punktami programu do świata online. Mastercard od dziewięciu lat jest partnerem wydarzenia. W zeszłym roku firma uruchomiła w centralnym punkcie festiwalu 17,5-metrową wieżę, która pełniła funkcję centrum informacji. W obecnych, zmienionych przez pandemię COVID-19 czasach, w których ważny jest dystans społeczny, jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek ma rola komunikacji. Dlatego dzięki Mapie Domówek i komunikatorowi Discord wspieranych przez Mastercard, uczestnicy odmienionej formuły wydarzenia będą mogli poczuć, że odległość nie ma znaczenia. W specjalnie zaprojektowanym studio Jerzy Owsiak przez 3 dni będzie prowadził pierwszą w historii internetową edycję festiwalu. W studio zostanie odwzorowana Duża Scena z koncertami na żywo, Akademia Sztuk Przepięknych oraz inne elementy nawiązujące do tradycyjnego Pol’and’Rock Festival. Publiczność będzie miała dodatkowo dostęp do nagrań rozmów z zespołami i muzykami, archiwalnych materiałów, wywiadów z gośćmi, czy też materiałów wideo z prywatnych domówek uczestników rozproszonych po całym świecie.
Mapa Domówek i wirtualne pole na serwerze Discord
Zobacz również
Najpiękniejsza Domówka Świata to festiwal, który odbędzie się w dziesiątkach miejsc w tym samym czasie – domach, ogrodach, na działkach czy polanach – wszędzie tam, gdzie publiczność będzie chciała włączyć transmisję. Od połowy czerwca ruszyła Mapa Domówek, na której oznaczane są lokalizacje, z których festiwal będzie oglądany. Aby zgłosić swoją domówkę, wystarczy wypełnić formularz – dla najciekawszych pomysłów przewidziane są festiwalowe nagrody. Dzięki Mastercard udostępniony zostanie oficjalny komunikator na serwerze Discord, który sprawi, że uczestnicy będą mogli poczuć prawdziwy klimat tego niezwykłego wydarzenia. Zainteresowani internauci zyskają możliwość wymiany wrażeń z innymi „festiwalowiczami”, pochwalenia się swoimi aktywnościami, sprawdzenia line-upu, a także rozmowy z botem i moderatorami z Pokojowego Patrolu. Wśród ponad 30 wątków na różne festiwalowe tematy dostępna będzie również Strefa Mastercard, gdzie na uczestników czekają dodatkowe konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
– Jako Mastercard wiemy, że pasje i przeżycia są niezwykle wartościowe. Pomimo zmienionych pandemią czasów, chcemy, aby każdy mógł spędzić niezapomniane chwile i dzielić się muzycznymi doznaniami z innymi. Dlatego cieszy nas kolejny rok, w którym mamy możliwość wspierania jedynego w swoim rodzaju festiwalu Pol’and’Rock. W tym roku chcemy udowodnić, że dzięki technologii uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata, chociaż rozproszeni po całym świecie, mogą poczuć jedność i razem tworzyć wyjątkową historię tego wydarzenia – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard, zdecydowana większość Polaków (66%) ma swoją ulubioną pasję. Aż 97% ankietowanych przyznało, że wprawia ich ona w dobry nastrój, a 90% twierdzi, że pasja to rozwój, zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności. Wśród najczęstszych zainteresowań ankietowanych wymieniana jest muzyka (40%), dlatego Mastercard bardzo chętnie angażuje się w festiwalowe inicjatywy, takie jak Pol’and’Rock. Polacy niezwykle aktywnie realizują swoje pasje nie tylko w tradycyjny sposób, ale także w internecie – w związku z izolacją społeczną, popularność cyfrowych usług i rozrywki online wzrosła o 46%. Wpisując się w ten trend, Najpiękniejsza Domówka Świata umożliwi wspólne spędzanie bezcennych muzycznych chwil w formacie online.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing