5 najciekawszych polskich marek założonych przez kobiety

Jak wynika z raportu przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kobiet Przedsiębiorczości, co trzecia firma w Polsce założona jest przez kobietę. Polki są w tej statystyce w czołówce Europy, a ich marki podbijają lokalny rynek, przywracając modę na metki „Made in Poland”.
O autorze
1 min czytania 2020-07-28

Coraz częściej bowiem zwracamy uwagę na to kto jest założycielem brandu i jakie wartości kryją się za produktami. Przedstawiamy 5 najciekawszych polskich marek, które założyły kobiety.

1. Etyczna moda ze Śląska

Niewymuszony luz, stonowana kolorystyka i etyczne podejście do mody w duchu slow. Marka DayShift, założona przez młodą mamę i projektantkę Sonię Kubisę od ponad roku podbija Instagram. Casualowe, wygodne ubrania wykonane z tencelu, bawełny czy modalu pokochały czołowe polskie Influencerki, takie jak Kat Astro, Horkruks, Paula Jagodzińska czy Julia Bijoch. Klientki doceniają klasyczne kroje i ponadczasowość ubrań w neutralnych kolorach Ziemi. DayShift skupia się na sprzedaży internetowej zarówno w Polsce, jak i krajach Europy. Marka stworzona z myślą o kobietach i ich potrzebach.

2. Renesans ręcznie wykonywanej biżuterii

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oplotka to sklep z ręcznie wykonywaną biżuterią boho. Marka została założona przez Karolinę Głuchowską, Influencerkę znaną z paretingowego profilu Czworo Nas. Proste i niezwykle subtelne projekty to wielofunkcyjna biżuteria, łącząca funkcje bransoletki, naszyjnika i opaski. Jak podkreśla założycielka marki, wykorzystywana w produktach Oplotki klasyczna czerń czy palony karmel to odcienie, które dopełniają stylizację i współgrają z każdym typem urody.

3. Inspiracja Meksykiem, czyli turbany i opaski

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To właśnie podczas podróży do Meksyku założycielka marki Looks by luks – Sylwia Luks, zainspirowała się modą tubylców. Turbany w Polsce można było wówczas znaleźć głównie w sklepach vintage, a pierwsze kilka miesięcy marki okazały się ogólnopolskim sukcesem. Kolekcje dla kobiet i dzieci zostały docenione między innymi przez brytyjski Vogue. Etniczne wzory turbanów i opasek coraz częściej spotykamy na polskich ulicach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Warszawskie rzemiosło i estetyka Tel Avivu

Marka Balagan szturmem podbiła polski rynek obuwniczy. Założycielki marki – Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk postawiły na wygodną klasykę, opartą na tradycyjnym, warszawskim rzemiośle. Projekty Balagan przenoszą nas do modernistycznego, Białego Miasta Bauhausu – dzielnicy Tel Avivu, która od początku inspiruje właścicielki marki. O sukcesie brandu zdecydował bez wątpienia innowacyjny pomysł i przywiązanie do naturalnych materiałów. 

5. Surowy minimalizm i przywiązanie do detalu

Torebki i buty w wykonaniu MAKO to hołd oddany surowemu minimalizmowi, który widoczny jest w każdym projekcie Anny Sękowskiej. Torby i obuwie przyciągają uwagę nienachalnymi detalami. Uniwersalność zapisana jest w DNA marki, która od lat z dumą prezentuje wyroby galanterii skórzanej Made in Poland, na międzynarodowych targach.