Duża część platform streamingowych, takich jak np. Twitch, umożliwia oglądającym dokonanie wpłaty jako dotacji dla konkretnego streamera. Wraz z przelaną kwotą można także przesłać konkretny tekst, który następnie zostanie wyświetlony na ekranie bądź w niektórych przypadkach odczytany na głos przez bota podczas nagrania. Z rozwiązania tego postanowił skorzystać Burger King, który wybranym streamerom przesłał drobne sumy wraz z krótkimi tekstami, opisującymi co można kupić w restauracji za daną kwotę. Następnie komunikat został wyświetlony bądź przeczytany na wizji, a sami prowadzący nagrania nie mieli żadnego wpływu na jego ukazanie się.
Z powodu małych sum, a także braku możliwości jakiegokolwiek wpływu na wyczytywane reklamy, po akcji marka zebrała sporo negatywnych komentarzy od streamerów oraz osób oglądających.
Zobacz również
Title: The King of StreamClient: Burger KingTeam: @weareDAVIDmad Burger King turned Twitch’s donation feature into a marketing campaign. Check out more #ClientWork, here: https://t.co/F7JV9RUakK pic.twitter.com/KUhtxctwhu — Ogilvy (@Ogilvy) August 18, 2020
Za przeprowadzenie akcji odpowiada agencja Ogilvy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niedawno brazylijski oddział Burger Kinga ruszył z kampanią, w której zaprezentował nietypowe sytuacje, jakie mają miejsce w godzinach nocnych w lokalach marki. W ten sposób sieć fast foodowa postanowiła zareklamować swoją usługę dostaw do domu po północy.
PS2
W związku z panującą pandemią koronawirusa Burger King postanowił podnieść mieszkańców pewnego miasteczka w USA na duchu i zorganizował… Boże Narodzenie w lipcu.