Burger King zmienia donejty w reklamy na platformach streamingowych – streamerzy oburzeni

Burger King zmienia donejty w reklamy na platformach streamingowych – streamerzy oburzeni
Burger Kind przeprowadził niecodzienną akcję. W ramach platform stramingowych marka dokonała wpłat dla określonych streamerów, a następnie przesłała im teksty reklamowe, które zostały wyświetlone bądź wyczytane na wizji.
O autorze
1 min czytania 2020-08-28

Duża część platform streamingowych, takich jak np. Twitch, umożliwia oglądającym dokonanie wpłaty jako dotacji dla konkretnego streamera. Wraz z przelaną kwotą można także przesłać konkretny tekst, który następnie zostanie wyświetlony na ekranie bądź w niektórych przypadkach odczytany na głos przez bota podczas nagrania. Z rozwiązania tego postanowił skorzystać Burger King, który wybranym streamerom przesłał drobne sumy wraz z krótkimi tekstami, opisującymi co można kupić w restauracji za daną kwotę. Następnie komunikat został wyświetlony bądź przeczytany na wizji, a sami prowadzący nagrania nie mieli żadnego wpływu na jego ukazanie się.

Z powodu małych sum, a także braku możliwości jakiegokolwiek wpływu na wyczytywane reklamy, po akcji marka zebrała sporo negatywnych komentarzy od streamerów oraz osób oglądających.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za przeprowadzenie akcji odpowiada agencja Ogilvy.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niedawno brazylijski oddział Burger Kinga ruszył z kampanią, w której zaprezentował nietypowe sytuacje, jakie mają miejsce w godzinach nocnych w lokalach marki. W ten sposób sieć fast foodowa postanowiła zareklamować swoją usługę dostaw do domu po północy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W związku z panującą pandemią koronawirusa Burger King postanowił podnieść mieszkańców pewnego miasteczka w USA na duchu i zorganizował… Boże Narodzenie w lipcu.