Facebook kontynuuje ponad 10-letnie starania mające na celu minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko. W 2020 r. i w kolejnych latach globalne działania Facebooka osiągną zerową emisję dwutlenku węgla netto i będą w 100 procentach zasilane przez energię odnawialną. Firma wyznaczyła sobie również ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości w 2030 roku. W ciągu następnej dekady Facebook będzie dążył do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla poprzez zrównoważone projekty, zaangażowanie partnerów biznesowych i dostawców oraz wykorzystanie technologii absorpcji dwutlenku węgla.
Facebook uruchamia Climate Science Information Center – oddzielną, dedykowaną przestrzeń na platformie, która łączy jej społeczność z zasobami merytorycznymi czołowych światowych organizacji klimatycznych oraz wskazuje działania możliwe do podjęcia w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Climate Science Information Center będzie funkcjonowało na wzór Centrum Informacji o koronawirusie – bazy wiedzy na Facebooku, która sprawdziła się w dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji w czasie pandemii. Na początku nowe centrum informacji będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech.
Zobacz również
Dla podkreślenia tych zobowiązań, Facebook rozpoczął również #OurPlanetChallenge, aby zachęcić ludzi do pokazania, dlaczego szanują naszą planetę i w jaki sposób przyczyniają się do jej ochrony. #OurPlanetChallenge opiera się na Wyzwaniach, nowym niestandardowym typie wpisu na Facebooku, który służy do tworzenia viralowych inicjatyw oraz inspirowania przyjaciół i rodziny do udziału. Każdy na Facebooku może rozpocząć nowe wyzwania i wyznaczyć znajomych do udziału w nich.
Powyższe ogłoszenia uzupełniają inne działania firmy mające na celu powstrzymywanie zmian klimatycznych. Przykładowo centrum danych w Odense, w Danii jest w 100% zasilane przez energię wiatrową, a ciepło wytwarzane przez serwery komputerowe będzie wykorzystywane do ogrzewania domów lokalnej społeczności. Podobne centrum danych w Clonee, w Irlandii, na swoim terenie wspiera przetrwanie zagrożonych populacji pszczół.
Więcej informacji na temat działań zapowiedzianych przez Facebooka znajduje się na stronie.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing