Red Bull Basement to globalna platforma przeznaczona dla studentów, którzy w otaczającej ich rzeczywistości dostrzegają możliwość wprowadzania innowacji. Program obejmuje szkolenia i opiekę mentorską na kolejnych etapach pracy nad pomysłami. Projekt zakończony się globalnymi warsztatami, w których wezmą udział twórcy najlepszych pomysłów.
W poprzednich edycjach Red Bull Basement młodzi innowatorzy stworzyli projekty, które odniosły globalny sukces i w zauważalny sposób zmieniły studencką rzeczywistość na lepsze. Duet studentów z Indii zaprojektował system podłogowy, który zamienia energię generowaną przez ludzi, którzy po nim chodzą na energię elektryczną. Zwyciężczynie zeszłorocznej edycji stworzyły aplikację, która umożliwia tworzenie, udostępnianie i odsłuchiwanie naukowych treści audio – ich pomysł wkracza obecnie w kolejny etap, za sprawą pierwszej globalnej wersji realizowanej we współpracy z Cisco i Red Bullem.
Zobacz również
Aby zgłosić się do konkursu Red Bull Basement, należy stworzyć minutowy film, w którym przedstawi się własny pomysł. Studenci mogą zgłaszać projekty w dwuosobowych zespołach lub indywidualnie. Termin upływa 25 października. Kolejnym etapem będzie głosowanie internautów na specjalnie przygotowanej stronie. 25% projektów, które uzyskają największą liczbę głosów przejdzie do kolejnego etapu, w którym jury wybierze najlepszy pomysł. Zwycięzca polskiej edycji Red Bull Basement otrzyma 5 tysięcy złotych i będzie miał 5 tygodni na dopracowanie projektu. Punktem kulminacyjnym konkursu będą globalne warsztaty, które odbędą się w grudniu. Twórcy najlepszych projektów przez trzy dni pracować będą z mentorami, by jeszcze bardziej ulepszyć swoje pomysły. Warsztaty zakończone zostaną prezentacją efektów pracy i wyborem globalnego zwycięzcy.
Projekt realizowany w Polsce po raz pierwszy, w partnerstwie z firmą NTT Ltd. oraz firmą HONOR. Red Bull Basement wystartował w 2015 roku w São Paulo w Brazylii. Jego celem jest wspieranie młodych innowatorów, by przy użyciu technologii mierzyli się z wyzwaniami społecznymi i ekologicznymi. W tym roku, kiedy zdalna współpraca stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, Red Bull zdecydował się na partnerstwo z NTT Ltd. – partnerem, który od lat wspiera organizacje w cyfrowej transformacji.
– W NTT Ltd. mamy długą tradycję współpracy z partnerami i społecznościami przy rozwiązaniach budujących lepszą przyszłość. Wiemy, jak istotne jest zachęcanie młodych ludzi do poszukiwania nowatorskich pomysłów i dlatego wspieramy swoją wiedzą techniczną inicjatywę Red Bull Basement. Chcemy zainspirować studentów i studentki do szukania swojej niszy w nowych technologiach. W świecie IT przełomowe rozwiązania często są wymyślane przez studentów i startuperów – dlatego trzymam kciuki za uczestników tegorocznej edycji – mówi Aneta Bartnicka, prezes NTT Ltd. w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tym roku NTT Ltd. zainwestuje ponad 3,6 miliarda dolarów w innowacyjne projekty na całym świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji znajduje się na stronie.