TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kinomural we Wrocławiu – spektakularne projekcje na ścianach kamienic

W sobotę, 19 września, podczas drugiej edycji Kinomuralu, na 5 ścianach kamienic wrocławskiego Nadodrza zobaczyliśmy prawie 90 prac 49 artystów z 16 krajów. Tysiące wrocławian oglądało filmy poklatkowe, rysunkowe i medytacyjne, dzieła abstrakcyjne, eksperymentalne i fabularne.
O autorze
1 min czytania 2020-09-21

We Wrocławiu ruchome murale zaprezentowali twórcy z całego globu – od USA i Kanady, przez Meksyk, Wenezuelę, Chiny, Koreę Południową i Japonię, po artystów z krajów europejskich, takich jak Francja, Włochy, Finlandia, Niemcy, Węgry, Szwajcaria, Białoruś, Ukraina czy Polska.

– Wszystkie prezentowane przez nas prace tworzą razem fascynujący audiowizualny mikrokosmos. Powołaliśmy do życia zupełnie nowe medium dla prezentacji sztuki z całego świata. Na wielki ekran ściany przenosimy dzieła, które często funkcjonowały wyłącznie w internecie – tłumaczył Bartek Bartos, pomysłodawca Kinomuralu.

Swoje prace pokazali także młodzi twórcy z dwóch uczelni artystycznych – Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz amerykańskiej School of the Art Institute of Chicago.

W tym roku w programie znalazła się nowa sekcja – tuż po zmroku na ścianie przy Paulińskiej 16 pojawiła się „Dobranocka”, czyli ruchome murale dla najmłodszych. Prócz kinomurali artystów z całego świata na Nadodrzu zobaczyliśmy także „Mleczne Medium” – zjawiskową instalację audiowizualną wrocławskiego kolektywu KinoManual.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysłodawcami przedsięwzięcia są Bartek, Agata i Piotr Bartos. Artystyczne trio od dekady tworzy na styku sztuki i kina niezależnego. W 2014 roku ich pełnometrażowy debiut pt. „Chłopiec z żabą” otrzymał nagrodę główną na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty w konkursie Powiększenie. Prowadzą studio filmowe Manifiesta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing