Disney Polska polubił homofobiczny i rasistowski komentarz dotyczący filmu „Mulan” – teraz firma przeprasza

Disney Polska polubił homofobiczny i rasistowski komentarz dotyczący filmu „Mulan” – teraz firma przeprasza
Kilka dni temu Disney Polska na swoim facebookowym profilu polubił komentarz, w którym pochwalono film „Mulan” za to, że nie ma w nim „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Agencja obsługująca markę w social mediach przeprosiła i zapowiedziała wpłatę 50 tys. zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii.
O autorze
1 min czytania 2020-09-21

„Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt ;)))” – brzmi fragment komentarza opublikowanego na facebookowym profilu Disney Polska pod wpisem promującym nowy film „Mulan”, który niedawno miał swoją premierę. Marka na komentarz odpowiedziała krótko – zamieściła emotikon z serduszkiem wyrażający aprobatę.

Reakcja firmy nie spodobała się internautom, którzy zarzucili marce homofobię i rasizm. Pojawiły się także opinie, że owa sytuacja może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy, która jeszcze nie tak dawno temu pokazała, że idzie z duchem czasu. 

Krótko po tym agencja obsługująca media społecznościowe Disney Polska – WebTalk – opublikowała oświadczenie, w którym przyznała, że wpis internautki był „sprzeczny z wartościami prezentowanymi przez The Walt Disney Company”. Jednocześnie agencja zaznaczyła, że taka reakcja „wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrz firmowe”.   

Agencja WebTalk zapowiedziała również wpłatę  50 tys. złotych na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii w ramach zadośćuczynienia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: facebook.com/WaltDisneyMulan

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na początku czerwca br. Pixar przygotował nową krótkometrażową animację zatytułowaną „Out”, którą obejrzeć można na platformie Disney+. Po raz pierwszy w produkcji studia głównym bohaterem został gej – Greg.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się