Legendarne buty Converse „All Star” w historii pojawiały się często w miejscach postępu i walki o lepsze jutro, kreatywności i zmiany. Płótno Chucków służyło za środek twórczej ekspresji na całym świecie. Dziś, gdy Converse na nowo definiuje swoje produkty i wraca do korzeni, na przykład poprzez koszykówkę czy jazdę na desce, marka będzie odgrywać jeszcze większą rolę w społecznościach, które skupiają się wokół marki od zawsze.
Kierując się przekonaniem, że płótno „All Star” determinuje działanie i progres, nowe podejście do społeczności Converse również ma na celu postęp i przełamywanie barier. Wszystko to, aby rozwijać kreatywność oraz pobudzić do działania i aktywności nowe pokolenia osób, które mają ogromny wpływ na naszą kulturę.
Zobacz również
Od ponad dwóch lat marka tworzy, rozwija i angażuje w swoje działania oddolną globalną społeczność – ponad 3000 osób z ponad 27 miast, od Los Angeles, przez Warszawę, po Limę. Converse All Stars to społeczność wschodzących liderów, którzy prowokują pozytywne zmiany w sporcie i kulturze. Teraz po raz pierwszy Converse otwiera tę społeczność dla publiczności: do listopada 2020 roku zaprosi 250 kreatywnych osób do przyłączenia się do Converse All Stars.
Skupienie się marki Converse na społeczności ma na celu zarówno rozwijanie talentów, jak i bycie buforem dla głosów młodych ludzi, aby ich historie znalazły się w centrum uwagi. Dzięki możliwości wspólnego tworzenia, społeczność ma realny wpływ na przyszłość marki Converse na wielu płaszczyznach. Converse rozpoczął launch projektu o nazwie All Star Series – jedynych w swoim rodzaju warsztatów, rozmów i występów, w których podziwiać można takie osobistości jak Issa Rae, Tobe Nwigwe, Jefferson Hack, Virgil Abloh i Samuel Ross.
Zaangażowanie marki Converse na rzecz społeczności All Stars wspierane jest przez program grantowy o wartości 1 miliona dolarów o nazwie All Star Captains. Ma on na celu przyspieszenie rozwoju dwunastu członków All Stars, którzy starają się zdefiniować nowe możliwości poprzez kreatywną akcję na polach, na których te zmiany są najważniejsze: zrównoważony rozwój, otwartość, różnorodność i rozwój młodzieży.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Converse All Star Captains został stworzony dla i przez społeczność Converse All Stars w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy, a jego ostateczny kształt został nadany przez grupę trzynastu osób z dziewięciu krajów, w skład której weszli między innymi prezes i wiceprezes Harvard College Student Body, James Mathew i Ifeoma „Ify” White-Thorpe, którzy w 2019 roku zyskali rozgłos dzięki swojej przełomowej i pełnej otwartości kampanii rady licencjackiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Już w październiku 2020 r. All Stars będą mieli okazję przedstawić w kreatywnej sieci Converse swoje pomysły game-changerów, które mogą zmienić świat. Począwszy od 2021 roku co roku wybierana będzie dwunastka Kapitanów, którzy realizować będą swoje pomysły dzięki funduszom otrzymywanym przez cały rok od Converse. Oczywiście Kapitani mogą liczyć też na wsparcie mentorskie w sieci Converse. Cała klasa Kapitanów będzie też bezpośrednio i aktywnie zaangażowana w zbieranie informacji, wgląd w pracę marki Converse i wybór przyszłych All Stars. Converse będzie dzielić się wszelkimi spostrzeżeniami na temat poczynionych postępów w trakcie całego procesu.
Pierwszym rezultatem tego wyjątkowego projektu będzie nowy film Converse, który przedstawia ambicje i założenia Converse All Stars. Scenariusz został stworzony przez Ify White-Thorpe pod okiem Issy Rae; muzyką zajął się James i Philip Mathew pod okiem Tylera, The Creatora, a reżyserem został Leo Aguirre.