Heinz wspierał restauratorów w ramach akcji „Nalot na gastro!”

Heinz nie opuścił swoich partnerów w trudnym czasie spowodowanym pandemią koronawirusa i postanowił dać Polakom impuls do odwiedzenia ulubionych lokali – marka zorganizowała bowiem akcję „Nalot na gastro!, wykorzystując do tego media społecznościowe.
O autorze
1 min czytania 2020-09-23

Przez ponad 2 miesiące (od połowy marca do połowy maja 2020 r.) polskie restauracje były praktycznie zamknięte. Mimo możliwości sprzedaży na wynos, sytuacja branży gastronomicznej była dramatyczna i nie poprawiła się ona znacząco po ponownym otwarciu lokali. Wśród klientów pozostały obawy o własne zdrowie, a trwające obostrzenia zmniejszyły zaufanie i poczucie komfortu w lokalach. Jednym słowem zmieniły się zachowania konsumenckie.

Dostrzegając trudności branży HoReCa, Heinz postanowił wesprzeć partnerów biznesowych, zachęcając Polaków do odwiedzania swoich ulubionych restauracji. Marka ruszyła w Polskę, robiąc wakacyjny „nalot na gastro”. W akcji wzięło udział 10 lokali gastronomicznych z całego kraju, m.in. Głową w piach z Olsztyna, Wrocław Heavy Meat czy Kraków Well Done. Informacje o „Nalocie” publikowane były zarówno na profilu marki Heinz, jak i na fanpage’ach samych restauracji. W efekcie powstało ponad 20 publikacji. Dla lokalnych restauracji była to darmowa promocja oraz możliwość prezentacji swojej oferty. Fani mieli okazję zobaczyć nie tylko, że lokalne restauracje są już otwarte, ale i bezpieczne. Chętnie dzielili się także poleceniami swoich ulubionych lokali. Wszystkie publikacje w mediach społecznościowych wygenerowały ponad 4,5 miliona wyświetleń.

– Produkty marki Heinz od lat są chętnie wybierane przez restauratorów, to dla nas wielkie wyróżnienie i najlepsze docenienie jakości naszych produktów. Wiemy, że nawet po ponownym otwarciu lokali, branża gastronomiczna znajduje się w trudnej sytuacji. Dlatego chcieliśmy w ten sposób dać impuls do odwiedzania ulubionych restauracji. Wszyscy potrzebujemy w końcu odrobiny normalności i relaksu przy pysznym jedzeniu – Olena Ryptyk, brand manager |Heinz z The Kraft Heinz Company Poland.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz promocji lokalnych restauracji, akcja miała też za zadanie pokazać, że korzystanie z usług gastronomicznych przy zachowaniu zasad higieny jest bezpieczne i może być miłą rozrywką dla zmęczonych pandemią Polaków. Za koncepcję działań, kreację i realizację „Nalotu na gastro!” odpowiada agencja digitalowa Bees & Honey (wcześniej Social Art).

To kolejna akcja firmy Heinz wspierająca branżę gastronomiczną w związku z pandemią. Wiosną tego roku, w czasie trwania locdownu, marka przygotowała dla restauratorów „porcję antykryzysową”. Aż 50 tys. produktów Heinz trafiło wtedy do najmniejszych, niesieciowych punktów gastronomicznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się