Bank Pekao i Pekao Direct proces zakładania konta w aplikacji bankowości mobilnej z użyciem „selfie” uruchomiły w 2019 roku. To pionierskie rozwiązanie wśród polskich banków umożliwia klientom zdalne otwarcie konta w trzech prostych krokach. Całość trwa nie dłużej niż 15 minut i wystarczy do tego tylko smartfon i internet.
Aby otworzyć konto na selfie wystarczy zainstalować aplikację PeoPay, wypełnić formularz i zrobić zdjęcie sobie i dokumentowi tożsamości. Następnie w celu potwierdzenia tożsamości, klient przesyła zdjęcia do banku. Po weryfikacji danych, umowa przesyłana jest w formie elektronicznej na maila i od tej pory klient może już korzystać z samodzielnie założonego konta bankowego. To, co wyróżnia Pekao wśród obecnej konkurencji to fakt, że do weryfikacji danych, klient nie musi kontaktować się z doradcą, nie czeka na kuriera z umową, nie odwiedza oddziału. W razie potrzeby konsultanci Pekao Direct asystują klientowi na każdym etapie procesu i służą pomocą.
Zobacz również
Proces umożliwia założenie nie tylko konta osobistego, ale również rachunku oszczędnościowego, konta walutowego czy karty debetowej.
– Tworzenie rozwiązań, które stawiają klienta i jego potrzeby na pierwszym miejscu, jest znakiem rozpoznawczym dojrzałych organizacji, gotowych na cyfrowe wyzwania przyszłości. Nagroda European Customer Centricity Awards jest docenieniem konsekwentnego realizowania strategii cyfrowej transformacji Pekao – podkreśla Wojciech Bury, prezes Zarządu Pekao Direct.
– Zwycięstwo upewnia nas, że budowanie procesów i rozwiązań w oparciu o perspektywę klienta przekłada się na ich lojalność i zadowolenie. To bezcenne w obecnych czasach i dlatego ten sukces tak nas cieszy – mówi Jarosław Kożuch, wiceprezes Zarządu Pekao Direct.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dzięki nagrodzonemu rozwiązaniu, Bank Pekao, jako jeden z liderów bankowości cyfrowej, mógł w okresie pandemii zaproponować klientom całkowicie bezpieczny, zdalny sposób na otwarcie i obsługę konta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Klienci oczekują coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. My takie rozwiązania im dajemy. Nasze innowacje są odpowiedzią na oczekiwania klientów, ponieważ to właśnie we współpracy z nimi je wypracowujemy. Dzięki pracy ludzi bezpośrednio zaangażowanych w projekt, nasi klienci dostali rozwiązanie, które jest szybkie, przyjazne i co szczególnie ważne bezpieczne – dodaje Marek Tomczuk, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
ECCA to jeden z największych europejskich konkursów, który promuje „klientocentryzm” i perspektywę Customer Experience w biznesie.