„Cyberpunk 2077” to długo wyczekiwana gra firmy CD Projekt RED, która początkowo miała ukazać się w kwietniu 2020 roku. Później zaś premierę przełożono na wrzesień br., a następnie ogłoszono, że gra jednak na rynku pojawi się 19 listopada br.
Aby jednak dotrzymać tego ostatniego terminu, deweloperzy zostali zmuszeni do tzw. crunchu – określenie to związane jest z branżą IT i oznacza ono konieczność pracowania w godzinach nadliczbowych, aby ukończyć jakiś projekt w terminie. Jak podaje Bloomberg, przedstawiciele CD Projekt RED wysłali bowiem do swoich pracowników wiadomość, w której poinformowali ich, że będą zmuszeni do pracowania przez sześć dni w tygodniu.
Zobacz również
Informacja ta wywołała niemałe poruszenie w mediach, bowiem w 2019 roku przedstawiciele kierownictwa CD Projekt RED zarzekali się, że wspomniany crunch zostanie ograniczony do minimum.
W obliczu kontrowersji, które zrodziły się wokół firmy, do mediów trafił najnowszy spot, promujący „Cyberpunk 2077” pod hasłem „Seize the day”, czyli „Chwytaj dzień”. W reklamie pojawił się Keanu Reeves, który jest ambasadorem gry i zarazem jednej z jej bohaterów, i opowiedział o zasadach rządzących w świecie Night City – mieście, w którym rozgrywa się akcja „Cyberpunk 2077.
Premiera spotu odbyła się podczas transmisji meczu finałowego koszykarskiej ligi NBA.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W związku z trwającym w czerwcu br. tzw. Miesiącem Dumy popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red postanowił pokazać swoją solidarność ze społecznością LGBT+ i zmienił swoje facebookowe logo na tęczowe. W komentarzach rozpętała się burza.
PS2
Na samym końcu konferencji Microsoftu na targach E3 zaprezentowany został, oczekiwany od wielu lat, projekt studia CD Projekt RED – Cyberpunk 2077. Trailer zaczął się w sposób przypominający atak hakerski – zupełnie inaczej niż pozostałe prezentacje.