Seize the day: CD Projekt RED wypuszcza nową reklamę gry „Cyberpunk 2077” w obliczu kontrowersji

Seize the day: CD Projekt RED wypuszcza nową reklamę gry „Cyberpunk 2077” w obliczu kontrowersji
CD Projekt RED zaprezentował najnowszą reklamę promującą ich długo wyczekiwaną grę „Cyberpunk 2077”, w której pojawił się aktor Keanu Reeves. Premiera spotu zbiegła się z informacjami na temat tzw. crunchu, który wprowadziła firma, aby w terminie ukończyć projekt.
O autorze
1 min czytania 2020-10-02

„Cyberpunk 2077” to długo wyczekiwana gra firmy CD Projekt RED, która początkowo miała ukazać się w kwietniu 2020 roku. Później zaś premierę przełożono na wrzesień br., a następnie ogłoszono, że gra jednak na rynku pojawi się 19 listopada br. 

Aby jednak dotrzymać tego ostatniego terminu, deweloperzy zostali zmuszeni do tzw. crunchu – określenie to związane jest z branżą IT i oznacza ono konieczność pracowania w godzinach nadliczbowych, aby ukończyć jakiś projekt w terminie. Jak podaje Bloomberg, przedstawiciele CD Projekt RED wysłali bowiem do swoich pracowników wiadomość, w której poinformowali ich, że będą zmuszeni do pracowania przez sześć dni w tygodniu. 

Informacja ta wywołała niemałe poruszenie w mediach, bowiem w 2019 roku przedstawiciele kierownictwa CD Projekt RED zarzekali się, że wspomniany crunch zostanie ograniczony do minimum.

W obliczu kontrowersji, które zrodziły się wokół firmy, do mediów trafił najnowszy spot, promujący „Cyberpunk 2077” pod hasłem „Seize the day”, czyli „Chwytaj dzień”. W reklamie pojawił się Keanu Reeves, który jest ambasadorem gry i zarazem jednej z jej bohaterów, i opowiedział o zasadach rządzących w świecie Night City – mieście, w którym rozgrywa się akcja „Cyberpunk 2077.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Premiera spotu odbyła się podczas transmisji meczu finałowego koszykarskiej ligi NBA. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W związku z trwającym w czerwcu br. tzw. Miesiącem Dumy popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red postanowił pokazać swoją solidarność ze społecznością LGBT+ i zmienił swoje facebookowe logo na tęczowe. W komentarzach rozpętała się burza. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Na samym końcu konferencji Microsoftu na targach E3 zaprezentowany został, oczekiwany od wielu lat, projekt studia CD Projekt RED – Cyberpunk 2077. Trailer zaczął się w sposób przypominający atak hakerski – zupełnie inaczej niż pozostałe prezentacje.