Restaurant Week w nowej kampanii #JedzDlaZiemi zachęca do racjonalnych wyborów żywieniowych dla dobra planety

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu będąca kolejną odsłoną akcji #SzanujJedzenie realizowanej we współpracy z Bankami Żywności. Akcja ma uświadamiać, jak wielkie znaczenie dla kondycji naszej planety mają codzienne decyzje żywieniowe.
O autorze
2 min czytania 2020-10-13

Jej inicjatorem i organizatorem jest RestaurantClub zrzeszający gości i najlepsze restauracje – organizator największego w Polsce festiwalu kulinarnego Restaurant Week. Kampania edukacyjna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu potrwa do 15 listopada obejmując także Światowy Dzień Żywności (16 października) podczas którego RestaurantClub jako partner Banków Żywności weźmie udział w konferencji na temat ograniczania marnowania jedzenia w Polsce.

Idea edukowania o wpływie niewłaściwych decyzji żywieniowych na klimat planety, zachęcanie do racjonalnych wyborów jedzeniowych, niemarnowania żywności oraz do zachowań w duchu filozofii zero – waste, leżą u podstaw wszystkich festiwali organizowanych przez RestaurantClub. Sam system wcześniejszej rezerwacji menu online sprawia, że uczestniczący w festiwalach goście aktywnie ograniczają marnowania jedzenia. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w 2019 zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia.

#JedzDlaZiemi – Menu jarskie/rybne na pierwszym miejscu

Aż 1/3 problemów klimatycznych jest związana z nieracjonalnym gospodarowaniem żywnością. Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety obok marnowania jedzenia, jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko – większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Pomimo tego, że spożycie mięsa w Polsce spada, to w dotychczasowych edycjach festiwali organizowanych przez RestaurantClub, nadal 2/3 Gości wybierało menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane gościom na pierwszym miejscu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy dużą odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i co za tym idzie pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi. Dlatego też festiwalowi po raz kolejny będzie towarzyszyć ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna. Pierwszy raz w historii Restaurant Week na pierwszym miejscu pojawią się dania jarskie i rybne. Promowane będą także składniki zero-waste, natomiast zakazane plastikowe słomki i opakowania na wynos – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy festiwalu Restaurant Week i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Ogólnopolska kampania realizowana jest przez Dział Promocji RestaurantClub. Kanały kampanii to OOH, kampania radiowa, kampania kinowa, influencer marketing, digitial, partnerstwa medialne i instytucjonalne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania dotrze także do aktywnych użytkowników największej w Polsce bazy gości festiwalowych, których liczba przekroczyła już 250 tysięcy. W kampanii bierze też udział ponad 350 restauracji uczestniczących w nachodzącej edycji festiwalu Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada, (trwają rezerwacje na RestaurantWeek.pl).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się