Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń publikuje pismo obrazujące aktualną sytuacją w branży

Przedstawiamy pismo Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń obrazujące aktualną sytuacją w branży (wydarzenia, spotkania, targi, obiekty, dostawcy scenotechniczni etc.). Zawiera ono propozycją konkretnych inicjatyw po stronie administracji publicznej, w ramach wsparcia dla przedsiębiorstw w tym sektorze.
O autorze
2 min czytania 2020-10-20

W nawiązaniu do rozporządzenia z dn. 16 / 10 / 2020  stwierdzamy:

Przemysł spotkań pod jakim rozumiemy m.in odbywanie się wydarzeń, konferencji, spotkań B2B, targów, turystyki przyjazdowej i biznesowej, działalności hoteli biznesowych firm sceno technicznych i scenograficznych został ponownie zatrzymany. Warunki określone w rozporządzeniu uniemożliwiają prowadzenie naszej działalności gospodarczej. Działalności, której łączny obrót wynosi według szacunków pomiędzy 35 a 65 mld PLN.

Nie udało nam się przywrócić działalności operacyjnej po marcowym lockdown’ie i w związku z brakiem otrzymania pomocy sektorowej nasza sytuacja jest dramatyczna.

Nasz segment rynku nie został objęty Bonem Turystycznym i Funduszem TFZ. Został w zdecydowanej większości pominięty we wprowadzonej w “mikro tarczy dla turystyki” pomocy w zakresie abolicji ZUS i postojowym. Pominięte zostały agencje eventowe, organizatorzy turystyki i firmy około targowe – kluczowe podmioty naszego przemysłu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nadszedł czas – podobnie, jak w marcu 2020 r. – na podjęcie pilnych i skutecznych działań. W odróżnieniu do marca br. działania powinny być jednak skierowane sektorowo – do  najbardziej poszkodowanych gałęzi gospodarki oraz podmiotowo – do firm dotkniętych największym spadkiem obrotów.

Postulujemy o:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. Pilne spotkanie przedstawicieli MRPiT oraz innych zaangażowanych instytucji z Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW) w celu omówieniu elementów pomocy i działań z reprezentowanymi w RPSiW organizacjami członkowskimi.
  2. Dopłatę do wynagrodzeń i przestojowego dla firm z naszych sektorów, objętych spadkiem 70%, liczonym rok do roku, przez dowolne 3 kolejne miesiące przed złożeniem wniosku.
  3. Uwzględnienie kodów PKD, które zostały pominięte w mikro tarczy turystycznej. Dotyczy to zarówno pomocy tej już realizowanej, jak i przyszłej. W szczególności kodów PKD Agencji Eventowych oraz firm około targowych. Przedłużenie zwolnienia z ZUS wprowadzonego w mikro tarczy dla turystyki o kolejne 3 miesiące. 
  4. 12 miesięczne memorandum na rozpoczęcie spłat subwencji PFR dla firm z przemysłu spotkań i wydarzeń.
  5. Obniżenie wysokości zwrotu subwencji do PFR o 18,75% związanej z niespełnieniem warunku braku spadku zatrudnienia (którego warunku firmy nie działające od 6 miesięcy nie mogą spełnić).
  6. Dodatkowy nabór na fundusze z PFR dla naszych sektorów.
  7. Uruchomienie Funduszu Zwrotów za wydarzenia / spotkania B2B – gwarantującego  zwroty po upływie 180 dni i stabilizującego sytuację klientów biznesowych przy nowych rezerwacjach (szczególnie istotne narzędzie w sytuacji, kiedy nie mamy dostępu do kredytów obrotowych). Fundusz miałby charakter kredytu obrotowego na okres 5 lat. Powinien dotyczyć wydarzeń targowych, konferencyjnych, kongresów, turystyki motywacyjnej i spotkań w hotelach biznesowych.
  8. Odroczenie kredytów i leasingów o kolejne 6 miesięcy dla firm z sektorów poszkodowanych.
  9. Oddzielną (równoległą) formułę spotkań roboczych z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii dla przemysłu spotkań i wydarzeń (uwzględnienie specyfiki tej części gospodarki narodowej).
  10. Wprowadzenie bonu na spotkania / wydarzenia – bony dla klientów organizujących spotkania, targi, konferencje.
  11. Umożliwienie organizacji wydarzeń i spotkań (konferencje, targi, kongresy) na takich zasadach, jak wydarzenia kulturalne: 25% obłożenia w strefie czerwonej i żółtej w reżimie sanitarnym. Przy okazji zwracamy uwagę na oczywisty błąd w rozporządzeniu eliminujący wydarzenia online w strefie czerwonej.
  12. Obniżenie stawki VAT na nasze sektory dotknięte paraliżem w celu pobudzenia popytu od Nowego Roku 2021 roku.
  13. Możliwość odliczania kosztów organizowanych spotkań / wyjazdów w kosztach firmy w celu pobudzenia popytu.
  14. Możliwości skorzystania z funduszu socjalnego na organizację wydarzeń w celu pobudzenia popytu.
  15. Możliwość skorzystania z dopłat do wydarzeń i wyjazdów – tzw. bon dla firm – lub bon na pracownika w celu pobudzenia popytu.
  16. Konieczny jest także szybki przekaz medialny odnośnie kolejnych, wspólnych kroków służących wypracowaniu dodatkowych możliwych form wsparcia.

Jednocześnie byłoby nam miło gościć Panów w formie publicznego spotkania online w tzw. “Kawie z TUgether”. Kluczowym celem takiej formy przekazu jest stabilizacja emocji w naszej części gospodarki, które jak Panowie możecie się domyśleć, w związku z dynamicznie postępującą pandemią i całkowitym lockdown’em dla naszych sektorów, sięgają już zenitu. Proponujemy datę 25.10.2020 r.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się