Kampania społeczno-informacyjna przygotowana jest z myślą o uczniach szkół podstawowych na terenie Gdańska, Sopotu i Gdyni, jak również Tczewa, Starogardu Gdańskiego i Pelplina. Ale skierowana jest także do ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Organizatorem kampanii jest Lions Clubs International, organizacja prospołeczna o ponad 90-letniej tradycji. Partnerem Strategicznym pierwszej edycji wydarzenia została Grupa GPEC. Akcję wspiera psycholog dziecięcy, Pani Malwina Musiał, lokalne instytucje i media.
Celem kampanii jest wskazywanie odpowiednich postaw w sytuacji zetknięcia się dziecka z przemocą oraz uwrażliwianie uczniów i dorosłych na coraz częściej pojawiający się problem agresji w szkołach podstawowych.
Zobacz również
Wzorowa superpostawa!
Superbohater – Bazer – to postać rysunkowa powołana do życia na potrzeby kampanii. Poprzez swoją postawę wskazuje, w jaki sposób właściwie reagować na przemoc. Uczy najmłodszych, jak zachować się w trudnych sytuacjach. Pomaga mu w tym gwizdek, za pomocą którego alarmuje o niebezpiecznych sytuacjach i zwraca uwagę dorosłych na grożące dzieciom niebezpieczeństwo.
Materiały dla rodziców i szkół
W ramach kampanii organizatorzy przygotowali 3 serie komiksów, które trafią do szkół biorących udział w projekcie. Oprócz dystrybucji komiksów, dzieci będą uczestniczyły w konkursach i zajęciach edukacyjnych. Będą też zbierały naklejki do rozdawanych legitymacji: każda naklejka będzie świadczyła o uzyskaniu kolejnego etapu wtajemniczenia w sztukę walki z przemocą. Z kolei dla nauczycieli i pedagogów przygotowano kilka propozycji scenariuszy lekcji traktujących o problemie przemocy i agresji w szkole, które można pobrać na stronie internetowej akcji.
Zgłoś swoją szkołę!
Zgłoszenia udziału szkół odbywają się poprzez formularz dostępny na stronie internetowej kampanii – www.mocbazera.pl. Dodatkowo, na stronie, można pobrać informacje dla rodziców oraz przeznaczone dla pedagogów scenariusze lekcji wychowawczych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na stronie znajdują się także przydatne informacje na temat kampanii, lista szkół, które zgłosiły się do programu, oraz wszelkie materiały przeznaczone dla dzieci, w tym komiksy i plany lekcji. Rodzice odwiedzający stronę mogą skorzystać również z porad Pani Psycholog mówiących o tym, jak rozpoznać, czy dziecko miało do czynienia z przemocą i jak się przed nią bronić.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowe informacje dostępne są także na fan page’u kampanii, w serwisie Facebook. Osoby dołączające do profilu www.facebook.com/mocbazera mogą liczyć na ciekawe porady oraz bieżące informacje z życia kampanii.
– Pomysł na kampanię powstał w odpowiedzi na narastające zjawisko przemocy wśród najmłodszych. Statystyki coraz częściej mówią o aktach przemocy mających miejsce w szkołach. Dlatego tak ważne jest dla nas działanie prewencyjne i uwrażliwianie najmłodszych na problem przemocy i budowanie właściwych postaw wychowawczych – mówi Alojzy Bończa Tomaszewski, członek Lions Klub Gdańsk Neptun.
– Kwestie bezpieczeństwa i tematyka przemocy wśród i wobec dzieci niosą za sobą bardzo duży ładunek emocjonalny i wywołują dużo lęku. Kampania społeczna „Moc Bazera czyni Bohatera” stwarza przestrzeń do myślenia o tych zjawiskach i ich zrozumienia, a w rezultacie zwiększa wrażliwość społeczną, pozwala na planowanie działań prewencyjnych i ochraniających dzieci – mówi Malwina Musiał, psycholog. – Wspieram tę akcję i mam nadzieję, że rodzice, nauczyciele i same dzieci dowiedzą się, jak rozpoznawać przemoc oraz nauczą się, jak na nią reagować.
– Grupa GPEC, jako firma świadcząca usługi energetyczne, przykłada szczególną uwagę do kwestii związanych z bezpieczeństwem. Każdego dnia dostarczamy naszym Klientom nie tylko ciepło czy energię, ale także poczucie stabilnych dostaw i właśnie bezpieczeństwa. To bezpieczeństwo musimy jednak widzieć w szerszym kontekście. Dlatego zaangażowaliśmy się w projekt związany z bezpieczeństwem dzieci – wyjaśnia Adam Stanyer, członek Zarządu Grupy GPEC. – Ponieważ jesteśmy Grupą firm z Pomorza, angażujących się w pomoc lokalnym inicjatywom, wspieramy także tę kampanię. Mamy jednak nadzieję, że akcja pilotażowa zyska również przychylność w innych częściach Polski i tam również będzie kontynuowana.
Kampania potrwa do końca roku kalendarzowego.