Moc Bazera czyni Bohatera – rusza nowa kampania społeczna

Uśmiechnięty blond młodzieniec z niebieską peleryną i żółtym „B” na piersiach. Tak wygląda Bazer – twarz akcji społecznej Lions Clubs International. Animowany bohater będzie podpowiadał uczniom, jak reagować na sytuacje przemocy.
O autorze
2 min czytania 2013-06-05

Kampania społeczno-informacyjna przygotowana jest z myślą o uczniach szkół podstawowych na terenie Gdańska, Sopotu i Gdyni, jak również Tczewa, Starogardu Gdańskiego i Pelplina. Ale skierowana jest także do ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Organizatorem kampanii jest Lions Clubs International, organizacja prospołeczna o ponad 90-letniej tradycji. Partnerem Strategicznym pierwszej edycji wydarzenia została Grupa GPEC. Akcję wspiera psycholog dziecięcy, Pani Malwina Musiał, lokalne instytucje i media.

Celem kampanii jest wskazywanie odpowiednich postaw w sytuacji zetknięcia się dziecka z przemocą oraz uwrażliwianie uczniów i dorosłych na coraz częściej pojawiający się problem agresji w szkołach podstawowych.

Wzorowa superpostawa!

Superbohater – Bazer – to postać rysunkowa powołana do życia na potrzeby kampanii. Poprzez swoją postawę wskazuje, w jaki sposób właściwie reagować na przemoc. Uczy najmłodszych, jak zachować się w trudnych sytuacjach. Pomaga mu w tym gwizdek, za pomocą którego alarmuje o niebezpiecznych sytuacjach i zwraca uwagę dorosłych na grożące dzieciom niebezpieczeństwo.

Materiały dla rodziców i szkół

W ramach kampanii organizatorzy przygotowali 3 serie komiksów, które trafią do szkół biorących udział w projekcie. Oprócz dystrybucji komiksów, dzieci będą uczestniczyły w konkursach i zajęciach edukacyjnych. Będą też zbierały naklejki do rozdawanych legitymacji: każda naklejka będzie świadczyła o uzyskaniu kolejnego etapu wtajemniczenia w sztukę walki z przemocą. Z kolei dla nauczycieli i pedagogów przygotowano kilka propozycji scenariuszy lekcji traktujących o problemie przemocy i agresji w szkole, które można pobrać na stronie internetowej akcji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zgłoś swoją szkołę!

Zgłoszenia udziału szkół odbywają się poprzez formularz dostępny na stronie internetowej kampanii – www.mocbazera.pl. Dodatkowo, na stronie, można pobrać informacje dla rodziców oraz przeznaczone dla pedagogów scenariusze lekcji wychowawczych.

 Na stronie znajdują się także przydatne informacje na temat kampanii, lista szkół, które zgłosiły się do programu, oraz wszelkie materiały przeznaczone dla dzieci, w tym komiksy i plany lekcji. Rodzice odwiedzający stronę mogą skorzystać również z porad Pani Psycholog mówiących o tym, jak rozpoznać, czy dziecko miało do czynienia z przemocą i jak się przed nią bronić.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowe informacje dostępne są także na fan page’u kampanii, w serwisie Facebook. Osoby dołączające do profilu www.facebook.com/mocbazera mogą liczyć na ciekawe porady oraz bieżące informacje z życia kampanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 – Pomysł na kampanię powstał w odpowiedzi na narastające zjawisko przemocy wśród najmłodszych. Statystyki coraz częściej mówią o aktach przemocy mających miejsce w szkołach. Dlatego tak ważne jest dla nas działanie prewencyjne i uwrażliwianie najmłodszych na problem przemocy i budowanie właściwych postaw wychowawczych – mówi Alojzy Bończa Tomaszewski, członek Lions Klub Gdańsk Neptun.

– Kwestie bezpieczeństwa i tematyka przemocy wśród i wobec dzieci niosą za sobą bardzo duży ładunek emocjonalny i wywołują dużo lęku. Kampania społeczna „Moc Bazera czyni Bohatera” stwarza przestrzeń do myślenia o tych zjawiskach i ich zrozumienia, a w rezultacie zwiększa wrażliwość społeczną, pozwala na planowanie działań prewencyjnych i ochraniających dzieci – mówi Malwina Musiał, psycholog. – Wspieram tę akcję i mam nadzieję, że rodzice, nauczyciele i same dzieci dowiedzą się, jak rozpoznawać przemoc oraz nauczą się, jak na nią reagować.

– Grupa GPEC, jako firma świadcząca usługi energetyczne, przykłada szczególną uwagę do kwestii związanych z bezpieczeństwem. Każdego dnia dostarczamy naszym Klientom nie tylko ciepło czy energię, ale także poczucie stabilnych dostaw i właśnie bezpieczeństwa. To bezpieczeństwo musimy jednak widzieć w szerszym kontekście. Dlatego zaangażowaliśmy się w projekt związany z bezpieczeństwem dzieci – wyjaśnia Adam Stanyer, członek Zarządu Grupy GPEC. – Ponieważ jesteśmy Grupą firm z Pomorza, angażujących się w pomoc lokalnym inicjatywom, wspieramy także tę kampanię. Mamy jednak nadzieję, że akcja pilotażowa zyska również przychylność w innych częściach Polski i tam również będzie kontynuowana.

Kampania potrwa do końca roku kalendarzowego.