iRobot jest producentem najpopularniejszych robotów sprzątających na świecie. Odkąd firma została założona 30 lat temu, przyświeca jej cel tworzenia produktów, które niosą ludziom realną pomoc. W Polsce od 2019 roku, za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora – spółki DLF – iRobot pomaga również w inny sposób. Wówczas światło dzienne ujrzała idea współpracy marki z polskimi artystami. Tworzą oni wyjątkowe wersje produktów marki iRobot, które przekazywane są na aukcję wspierającą największą akcję charytatywną w Polsce. W pierwszej edycji kolaboracji „iRobot x …” wizja iRobota Roomba i7+ autorstwa Mateusza Sudy spotkała się z doskonałym przyjęciem i została zlicytowana za kwotę przekraczającą siedem tysięcy złotych, tj. więcej niż dwukrotność ceny sklepowej.
W 2020 roku organizator akcji do współpracy zaprosił niezwykle cenioną ilustratorkę modową – Annę Halarewicz. Rozwinięciu uległa również formuła akcji, bowiem na efekt końcowy wpływ mieli fani marki iRobot w Polsce. Dostali oni możliwość głosowania w mediach społecznościowych firmy na jedną z trzech propozycji autorki. Jak sama tłumaczy: „Przedstawiłam trzy projekty dając też szansę odbiorcom, aby sami zdecydowali, który projekt najbardziej przypadł im do gustu. Przyznam, że wizja, która zwyciężyła była dla mnie sporym wyzwaniem. Wszystko to przez linearyzm grafiki, który implikował konieczność skupienia się na szczegółach”.
Zobacz również
Anna Halarewicz w swoich pracach stawia na wizerunek kobiet oraz emocji, które im towarzyszą. Z tego powodu wizja iRobota Roomba s9+ autorstwa ilustratorki stanowi kolejne rozmyślania nad płcią piękną. Dopełnieniem projektu iRobot x Halarewicz są – artystyczna sesja fotograficzna autorstwa Arkadiusza Budkiewicza oraz materiał filmowy, za który odpowiada Konrad Koterba.