Coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie rozwiązań, które są stworzone z myślą o naszym środowisku. Liczba plastikowych opakowań, które codziennie zużywamy, jest bowiem zatrważająca i niewątpliwie już nadszedł najwyższy czas, aby coś z tym zrobić.
Przedstawiciele koncernu P&G poinformowali, że od 2021 roku kosmetyki takich marek, jak m.in. Head & Shoulders, Pantene i Herbal Essences dostępne będą w aluminiowej butelce wielokrotnego użytku. To jednak nie wszystko – szampony popularnych brandów będą dostępne też w specjalnych torebkach uzupełniających, które w pełni nadają się do recyklingu, a do ich wytworzenia zużywa się o 60% mniej plastiku.
Zobacz również
Butelki wielokrotnego użytku dostępne będą w Europie. Jak przewiduje koncern P&G, wprowadzenie systemu uzupełniania szamponów pozwoli na ograniczenie zużycia ponad 300 tys. ton pierwotnego plastiku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Carrefour uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym liczbę wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.
PS2
W połowie czerwca br. w dawnej fabryce Poznańskiego w Łodzi została otwarta nowa, flagowa drogeria marki Rossmann. Sklep pełen jest nowoczesnych, a także proekologicznych rozwiązań – znajdziemy tam m.in. automaty do napełniania butelek żelem pod prysznic, szamponem czy też płynem do prania.
PS3
W sierpniu 2019 roku w pewnej łódzkiej restauracji pojawił się Cosmetomat, czyli specjalny automat do sprzedaży środków czystości, którymi napełnia się własne pojemniki. W ten sposób poznańska firma chce walczyć z nadmierną ilością śmieci oraz plastiku.