W rozpoczynającym kampanię „Hop On for our Planet” evencie online udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z, Komisji Europejskiej z Brukseli, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.
W ramach kampanii think tank Thing Young przeprowadził międzynarodowe badanie pokolenia Z (tzn. respondentów w wieku 16-25 lat z sześciu krajów). Badanie ukazało potrzeby i priorytety nowego pokolenia pracowników, z uwzględnieniem podziału na płeć. Badanie przeprowadzono w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Holandii.
Zobacz również
Oto pięć kluczowych wniosków:
- Większość młodych z pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
- Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
- Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
- Co drugi Europejczyk z pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
- Dla młodych kobiet z wykształceniem ścisłym kwestia zrównoważonego rozwoju (i podejścia pracodawcy do tego zagadnienia) jest ważniejsza niż dla ich męskich rówieśników.
– Nasza kampania jasno pokazuje, że kolej jest właściwą drogą naprzód: w kierunku zrównoważonego transportu, innowacyjnej pracy i rozwoju zawodowego przez całe życie. Szczególnie dotyczy to europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – wyjaśnia Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.
– Cyfryzacja i automatyzacja sprawiają, że w przemyśle kolejowym pracownikom potrzebne są zupełnie nowe umiejętności – mówiła Barbara Bonvissuto, szefowa wydziału ds. inżynierii, przemysłu kolejowego i morskiego w Komisji Europejskiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Branża kolejowa przechodzi transformację. Także wizerunkowo. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy częścią kampanii „Hop On”, bo to kolejna okazja, żeby dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników. Dać im dostęp do innowacji i otworzyć wspaniałe ścieżki karier. Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom Europejski Zielony Ład wchodzi na szybszy tor – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania „HOP ON” wspiera inicjatywę, żeby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Byłoby to okazją do promowania kolei jako jednego z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu.
Za kreację oraz realizację odpowiada Burson Cohn&Wolfe.