Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – wrzesień 2020

Według cyklicznego badania Instytutu Monitorowania Mediów IMM najbardziej opiniotwórczych polskich mediów we wrześniu miejsce pierwsze zajął portal Onet.pl. Na podium uplasowały się również stacja RMF FM oraz dziennik Rzeczpospolita.
O autorze
3 min czytania 2020-10-29

Ranking ogólny otwiera Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań. Na łamach portalu pisano między innymi o projekcie ustawy „Piątka dla zwierząt” w nawiązaniu do wypowiedzi ministra rolnictwa, Jana Ardanowskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu. Na antenie poseł Marek Suski opowiadał o jego opinii dotyczącej Zjednoczonej Prawicy w kontekście głosowania nad ww. ustawą. Miejsce trzecie z wynikiem 3,1 tys. cytowań zajmuje tytuł Rzeczpospolita, w którym zastanawiano się, czy szczepionka przeciwko grypie powinna być obowiązkowa.

Aż o 23 miejsca w rankingu wzrosła pozycja Radia Zet, w którym lider PO, Borys Budka, opowiedział się za nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, natomiast o 13 miejsc wzwyż poszybował Puls Biznesu, które podał informację, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić mechanizm, na podstawie którego wydawane będą zakazy lotów w związku z COVID-19. Ponadto, w rankingu znalazła się również stacja TVN, gdzie aktorka Julia Wróblewska opowiadała o walce z depresją, jak również portal Interia.pl, gdzie wywiadu udzielił Paweł Kukiz.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miejsce pierwsze kategorii zajęła Rzeczpospolita, a za nią Gazeta Wyborcza, cytowana ponad 1,8 tys. razy oraz Super Express. O trzy miejsca w rankingu wzrosła pozycja tytułu Sieci, któremu wywiadu udzielił Jarosław Kaczyński. W rankingu znalazł się również tytuł Do Rzeczy, na zlecenie którego pracownia Estymator przeprowadziła sondaż wyborczy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu br. na pierwszym miejscu znalazł się Polsat News, cytowany 2,3 tys. razy – w programie „Debata Dnia” o księdzu Tadeuszu Rydzyku wypowiedziała się posłanka PIS Anna Milczanowska oraz poseł Lewicy Andrzej Rozenek. Drugie miejsce, z wynikiem 2,2 tys. cytowań zajęła TVN24, a na trzeciej pozycji, ze wzrostem o dwie pozycje uplasowała się stacja TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie wywiadu udzielał piłkarz Kamil Jóźwiak. W rankingu pojawił się również Canal +, gdzie wypowiadał się sportowiec Tymoteusz Puchacz.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pierwsze miejsce kategorii zajęła stacja RMF FM cytowana w innych mediach ponad 3,7 tys. razy. Kolejną pozycję w rankingu, ze wzrostem o cztery miejsca, znalazło się Radio Zet, a za nim Radio Plus, aż o 11 oczek wyżej, gdzie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg mówiła o wprowadzeniu przepisów mających na stałe uregulować zdalną formę pracy. W rankingu znalazł się również Program Trzeci Polskiego Radia, gdzie wypowiadał się szef Kancelarii Premiera minister Michał Dworczyk.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Na miejscu pierwszym kategorii, niezmiennie od ponad roku, znalazł się portal Onet.pl cytowany we wrześniu ponad 52 tys. razy. Następnie na podium znalazła się Wp.pl oraz Interia.pl. O dwie pozycje w rankingu wzrosła natomiast pozycja Wpolityce.pl, gdzie pojawiła się informacja o porozumieniu pomiędzy Zbigniewem Ziobro a Jarosławem Kaczyńskim.

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczym medium wśród tygodników i dwutygodników we wrześniu jest tytuł Sieci, cytowany 600 razy. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik Do Rzeczy, natomiast podium zamyka Wprost z 221 cytowaniami w pozostałych mediach. O dwie pozycje w rankingu wzrosły również pozycje tytułów Gazeta Polska, której dziennikarka Dorota Kania wypowiadała się o sytuacji Romana Giertycha, jak również magazyn Viva, gdzie wypowiadała się Oliwia Bieniuk.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking kategorii, z wynikiem 159 cytowań otwiera Forbes, gdzie przedstawiono listę najlepiej zarabiających piłkarzy świata. Następnym tytułem w rankingu, ze wzrostem o dwie pozycje jest Twój Styl, któremu wywiadu udzielała Agata Kulesza. Na miejscu trzecim z wynikiem 76 cytowań znalazł się Press.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 1,4 tys. razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 864 cytowań.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl. O dwie pozycje wzrosła również pozycja Forsal.pl, gdzie o fotowoltaikach wypowiadał się doradca finansowy Jacek Arciszewski.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym września br. jest Radio Poznań, cytowane 181 razy, w którym donoszono m.in. o wystąpieniu koronawirusa wśród pracowników Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady. Miejsce drugie, z wynikiem 173 cytowań, zajął Głos Wielkopolski. Ze wzrostem o sześć pozycji w rankingu, podium zamyka Gazeta Wrocławska, która informowała o wyniku sprawy gwałtu na 14-letniej dziewczynce. O cztery oczka wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, na łamach której informowano o wystąpieniu koronawirusa u jednego z pracowników Wisły Kraków.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 715 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2020 roku.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM