#DomZSerca dla 16-osobowej rodziny w ramach akcji marki Budimex

Budimex połączył siły razem z innymi firmami w Polsce, aby wybudować, wyposażyć i przekazać dom szesnastoosobowej, potrzebującej rodzinie pani Magdy z Radomska.
O autorze
2 min czytania 2020-10-30

Budimex zjednoczył się w szczytnym celu z innymi firmami i postanowił wybudować #DomZSerca dla jednej z potrzebujących rodzin. Nowy dom będzie przestrzenią do życia, w której dzieci będą miały odpowiednie warunki do nauki i rozwijania talentów.

Pani Magda zamieszka już na wiosnę przyszłego roku w jednopiętrowym domu o powierzchni ponad 200 m2. Przeprowadzi się ze swojego obecnego 2-pokojowego lokum do 9-pokojowego domu z dwoma łazienkami, dwoma garderobami i ośmioma pokojami dla dzieci z których najmłodsze ma 4 lata. Dom zostanie wyposażony pod „klucz” dzięki zaangażowaniu partnerów: OBI, AkzoNobel, BlackRedWhite, Candellux Lighting, Dyckerhoff Polska, .mdd, RedNet Property, RTV EURO AGD. Wsparcia komunikacyjnego akcji udzieli Komunikacja Plus i Procontent.

Impulsem do zorganizowania akcji była trudna historia Pani Magdy i jej rodziny. Na początku roku media zainteresowały się ich losem, ponieważ sąd miał zadecydować o odebraniu matce prawa do opieki nad jedenaściorgiem niepełnoletnich dzieci. Decyzja ta miała zapaść ze względu na trudne warunki mieszkaniowe. Marzeniem Pani Magdy było zapewnienie jej dzieciom solidnego, bezpiecznego domu pełnego ciepła i miłości. Obecne miejsce zamieszkania nie stwarza takich możliwości. Dzięki chęci pomocy i zaangażowaniu kilku firm, marzenie Pani Magdy zostanie już niedługo spełnione. W ramach akcji #DomZSerca wkrótce koło Radomska zostanie wybudowany nowy dom dla rodziny. Projekt ten – gest serca – ma na celu pomoc rodzinie w trudnej sytuacji. Jednocześnie zwraca on uwagę na sytuację wielodzietnych rodzin w Polsce oraz zachęca do inicjowania podobnych działań pomocowych skierowanych do potrzebujących.

W Polsce żyje obecnie około 500 tys. rodzin wielodzietnych, czyli takich, w których jest minimalnie trójka dzieci. Rodziny te często mierzą się z szeregiem kompleksowych wyzwań – borykają się z problemami finansowymi, mieszkaniowymi i nierzadko społecznymi. Według danych Związku Dużych Rodzin „Trzy Plus”, średnio jedna trzecia domowego budżetu jest przeznaczana na żywność, resztę pochłaniają koszty związane ze szkołą (27 proc.), zajęcia dodatkowe dla dzieci (26 proc.), koszty związane ze żłobkiem i przedszkolem (19 proc.) oraz transport (15 proc.). Z tych względów dochody połowy rodzin wielodzietnych w Polsce nie pozwalają na zaspokojenie bieżących potrzeb, a tym bardziej na budowę czy remont domu. Według GUS rodziny te doświadczają największych trudności w zakresie zapewnienia dobrych warunków mieszkaniowych, problemy pogłębiają się wraz ze wzrostem liczby dzieci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zawsze po każdej budowie, którą realizujemy zostawiamy po sobie coś trwałego i dobrego dla ludzi i społeczności, którzy żyją w jej sąsiedztwie. Trud i historia Pani Magdy i jej rodziny, gdy się o niej dowiedzieliśmy, była dla nas impulsem, żeby ten dobry ślad zostawić właśnie w tym miejscu. Wspólnie z partnerami tego wydarzenia, przez ostatnie sześć miesięcy, pracowaliśmy nad koniecznym projektem i pozwoleniami. Dzięki pracy wielu osób osiągnęliśmy etap umożliwiający rozpoczęcie budowy. Nowy dom dla Pani Magdy powstanie w bardzo szybkim tempie. Konstrukcja domu będzie gotowa w grudniu. Wykańczanie i wyposażenie zajmą następne dwa miesiące. Chcemy, żeby święta wielkanocne mogła już Pani – ze swoimi dziećmi – spędzić pod nowym adresem – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA.

Inauguracja akcji #DomZSerca nastąpiła 29 października. Otwarcie symbolizował jeden z najważniejszych momentów na budowie – wylanie fundamentów pod dom wielodzietnej rodziny z okolic Radomska. Głównym przekazem, jaki idzie za tym gestem solidarności firm jest podkreślenie chęci niesienia pomocy innym, która w obecnych czasach jest szczególnie ważna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Powstaje strona internetowa akcji #DomZSerca, na której będzie można śledzić postępy prac przy budowie domu. Będą tam publikowane informacje o podjętych podobnych działaniach pomocowych, zarówno przez Budimex, jak i inne firmy. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się