Ideą projektu jest oddanie energii miejsc oraz sentymentalna podróż po lokalnych kontekstach skomponowana z wrażeń i wspomnień wykonawców pochodzących z różnych stron. Format “Miasto Muzyka” ma sprzyjać inspirującym poszukiwaniom artystycznym, aktywizować lokalne społeczności, zachęcać do czerpania z unikalnego muzycznego contentu, ale też współtworzenia go.
Za oprawę muzyczną projektu „Miasto Muzyka” odpowiada uznany producent Piotr Krygier – Duit. Obok premierowych utworów powstają również filmy osadzone w ważnych dla artystów miejscach. Za działania promocyjne całej akcji odpowiada zespół Going. Kampania obejmuje szerokie działania w social mediach oraz kanałach własnych Empiku i opiera się m.in. na teaserach video.
Zobacz również
– W Going. wykorzystujemy doświadczenie w marketingu online oraz znajomość branży muzycznej do wielokanałowej obsługi marketingowej aplikacji Empik Music, za którą od czerwca 2020 jesteśmy odpowiedzialni. Podczas planowania promocji projektu „Miasto Muzyka” postawiliśmy dodatkowo na sprawdzoną strategię kampanii 360. Chcemy, by nasz projekt przenikał tkankę miejską na różnych jej polach, dzięki czemu będzie lokalny, ale przez muzykę stanie się również uniwersalny. Wychodzimy w realną, miejską przestrzeń, tworząc w Lublinie mural z wizerunkiem Beaty Kozidrak, kampanię outdoorową w salonach Empik. Wszystko to, by pokazać, że każdy artysta ma swoje ważne miejsca, często znane i bliskie wielu z nas. W ten sposób osadzimy się w „covidowej” rzeczywistości, zapraszając w muzyczną podróż, gdy klasyczne wyjazdy są tak boleśnie ograniczone – mówi Anna Maria Żurek, COO Going.
Jak podkreśla Kamil Kardaś, head of marketing w Empik Music kampania promocyjna „Miasto Muzyka” zostanie przeprowadzona zarówno w outdoorze, jak i w digitalu.
– Wiele działań odbędzie się także w naszych kanałach social media – zachęcamy do ich obserwowania. W celu maksymalnego dotarcia do potencjalnie zainteresowanych osób zdecydowaliśmy się również na wykorzystanie ekskluzywnych kanałów własnych, jak newslettery czy kampanie bannerowe w obrębie ekosystemu Empik. Nie zabraknie również niespodzianek – liczymy na to, że wszyscy mający styczność z naszą kampanią uzyskają tzw. efekt „wow” – dodaje Kamil Kardaś.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Utwory i dodatkowy content tworzony w ramach akcji „Miasto Muzyka” będzie dostępny w aplikacji streamingowej Empik Music oferującej odbiorcom katalog z milionami utworów muzycznych z całego świata. Aplikacja poza tradycyjnym streamingiem muzyki umożliwia m.in. możliwość zakupu biletów na koncerty czy wybór dodatkowych, atrakcyjnych opcji dla miłośników muzyki. Są wśród nich specjalne playlisty i podcasty tworzone przez muzyczne autorytety np. Wojciecha Manna i Agnieszkę Szydłowską.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Content specjalny i marketing aplikacji Empik Music realizuje zespół Going. – spółki należącej do Grupy Empik. Za kreacje konceptu odpowiada Marta Frączek (newonce.media).
Z okazji premiery projektu nowi użytkownicy aplikacji Empik Music będą mogli skorzystać od 13 listopada z kodu MIASTOMUZYKA, który uprawnia do korzystania z aplikacji przez 3 miesiące za darmo. Kod rabatowy jest ważny do 16.12.2020 r. Można go zrealizować na stronie: empik.com/music/kod.