Uwaga: Do rozdania mamy 3 egzemplarze książki. Pytanie konkursowe pojawi się dziś w naszym newsletterze. Bądźcie czujni!
O książce
Zobacz również
Książka „Zrozumieć Marketing” powstała z myślą o osobach, które stawiają dopiero pierwsze kroki na marketingowej ścieżce, jak i dla przedsiębiorców oraz managerów, którzy zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć skalę prowadzonych przedsięwzięć.
Autorzy skupili się na przygotowaniu mapy, która pozwoli dość czytelnikowi do celu. Czytając tę książkę, natrafisz na wskazówki, praktyczne ćwiczenia oraz ostrzeżenia, czego unikać w świecie marketingu.
Wiedza, którą uzyskasz w książce, nie tylko pozwoli Ci określić, kto jest Twoim idealnym klientem, ale również pozyskać informacje na temat całej grupy docelowej zainteresowanej Twoją ofertą.
Światowy Dzień Książki 2024. Co czyta branża marketingowa
Artur Jabłoński i Marek Piasek dzielą się arsenałem narzędzi oraz taktyk, ubranych w procedury i schematy działania, z których korzystają na co dzień, pracując ze swoimi zespołami oraz klientami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka wskazuje, w jaki sposób pozycjonować produkt lub usługę na rynku, aby zmaksymalizować szansę na sukces. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy w marketingu widziałeś już nie jedno, autorzy są przekonani, że znajdziesz tu wiele cennych informacji.
Książkę zamówisz na stronie www.zrozumiecmarketing.pl
Artur Jabłoński – CEO agencji digitalk, wyspecjalizowanej w działaniach w mediach społecznościowych i reklamach PPC (Google & Social Media Ads). Pracował m.in. dla: Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwa Znak, Otomoto, Otodom, NEUCA, Sphinx, Województwo Pomorskie i Kujawsko-Pomorskie, czy Instytutu Matki i Dziecka. Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu – od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 4 tysiące godzin. To do niego inne agencje wysyłają swoich ludzi, by nauczył ich tworzyć skuteczne kampanie. Autor dwóch bestsellerowych poradników biznesowych: „Skuteczna reklama na Facebooku” oraz “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”, jak również jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com. Wykładowca licznych studiów podyplomowych w całej Polsce: Wyższych Szkół Bankowych, AGH w Krakowie oraz Politechniki Białostockiej. Nagradzany prelegent najważniejszych konferencji marketingowych w kraju.
Marek Piasek – przedsiębiorca zafascynowany efektami, jakie daje skuteczny marketing. Udziałowiec Evenea, WebToLearn, Webmetro. Twórca Wolves Summit i See Bloggers. Strateg odpowiedzialny za sukcesy dziesiątek kampanii marketingowych, zarówno w swoich markach, jak i w roli konsultanta dla klientów z Polski, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Więcej o Marku dowiesz się na www.MarekPiasek.com
Fragment książki
Wstęp
Moglibyśmy zacząć tę książkę od teoretycznych, akademickich rozważań o tym, czym jest marketing. W końcu tytuł zobowiązuje.
Moglibyśmy zacząć jakimś wyświechtanym cytatem. Na przykład tym o marnowaniu połowy budżetów reklamowych, tylko nie wiadomo której.
To jednak nie jest taka książka i to nie będzie taki wstęp.
„Zrozumieć Marketing” to pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch praktyków, zdobyte podczas prowadzenia kampanii na 67 rynkach, w kilkunastu językach, dla siebie i firm naszych klientów.
Prowadzone przez nas kampanie wygenerowały łącznie ponad 200 000 000 złotych. Pozyskaliśmy dzięki nim setki tysięcy leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).
Chęć poukładania i spisania tych doświadczeń towarzyszyła nam od dawna. Każdemu z osobna. Aż w końcu zaczęliśmy odbijać od siebie myśli i tak powstała publikacja, którą trzymasz w ręku.
Podczas wielu spotkań oraz dziesiątek godzin spędzonych na rozmowach, wybraliśmy jej kształt, który naszym zdaniem odpowiada temu, na co chcielibyśmy natrafić, gdybyśmy mieli zaczynać raz jeszcze.
„Zrozumieć Marketing” napisaliśmy zarówno z myślą o osobach, które stawiają pierwsze kroki na marketingowej ścieżce, jak i o przedsiębiorcach oraz managerach, którzy zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć skalę prowadzonych działań.
W naszej książce coś dla siebie znajdą również doświadczeni marketerzy. Przedstawiamy w niej wiele case studies prowadzonych przez nas kampanii lub tego, w jaki sposób rozwijamy własne firmy.
Dzielimy się tym, czego brakuje w wielu publikacjach: wynikami, kwotami, procesami. Po prostu: kuchnią i kulisami.
To co? Zajrzysz z nami za kurtynę?
Książkę podzieliliśmy na kilka rozdziałów, które krok po kroku, zadanie po zadaniu pomogą Ci ułożyć lub usprawnić Twoje działania marketingowe.
Rozdział pierwszy zaczyna się od najważniejszego: Twojego klienta. Bez zrozumienia jego potrzeb i celów nie masz co wydawać choćby złotówki na reklamę. Tylko jak to zrobić? Gdzie szukać wiedzy? Wskażemy Ci takie miejsca i podzielimy się procedurami oraz schematami działania, z których my i nasze zespoły korzystają na co dzień.
Marketing zbyt często sprowadzany jest wyłącznie do reklamowania się. To błąd. Dlatego w rozdziale drugim pokażemy Ci, z jakich elementów tak naprawdę składa się marketing. Będą to kanały marketingowe (i pomysły na ich wykorzystanie), lecz także projektowanie produktów czy usług w oparciu o wiedzę zdobytą dzięki działaniom promocyjnym.
Wszystkie poruszane elementy oraz prowadzone działania uporządkujemy w cztery etapy, na podstawie których zaprojektujesz ścieżki zakupowe klientów. Przedstawimy Ci, czym według nas są lejki marketingowe, które możesz też znać pod nazwą z języka angielskiego – customer journey.
Wskażemy Ci, w jaki sposób stopniowo wprowadzać Twojego potencjalnego klienta w świat Twoich rozwiązań. Opiszemy, jak prowadzić go za rękę i pomagać podejmować decyzje, od czego zacząć. Co kupić w pierwszej kolejności? Jaką usługę wybrać? W tej części poznasz metodę, którą nazwaliśmy Wykresem Produktów i Usług.
Nie zapomnimy o najważniejszym, czyli o tym, jak upewnić się, że Twój klient wróci do Ciebie ponownie. Zademonstrujemy, co zrobić, aby wybrał Twoje produkty lub usługi raz jeszcze i po raz kolejny.
W rozdziale trzecim nauczymy Cię, w jaki sposób właściwie zadawać pytania potencjalnym klientom, aby zrozumieć, jaki produkt lub usługę wprowadzić na rynek. Dowiesz się, jak modyfikować i dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań rynkowych. Poznasz skuteczną metodę badawczą – Kampanię Ask, która w efektywny i ekonomiczny sposób pozwala poznać pragnienia i potrzeby Twoich przyszłych klientów.
Następnie przejdziemy do tego, w jaki sposób przyciągnąć Twoich klientów, czyli jak zaprojektować i uruchomić skuteczną kampanię. Przedstawimy Ci, jak wybrać kanały, które będziemy wykorzystywali w promocji. Podzielimy się z Tobą naszymi pomysłami i metodami na generowanie treści. Dowiesz się, jak przygotować materiały reklamowe na każdy z etapów.
Otrzymasz wskazówki ubrane w instrukcje krok po kroku, jak projektować płatne kampanie (tzw. PPC). Wskażemy Ci, jak tworzyć i budować skuteczne strony sprzedażowe (strony lądowania).
Czekają tu na Ciebie wzory lejków oraz procesów biznesowych, w ramach których funkcjonują nasze zespoły i które wdrażamy w kampaniach dla naszych klientów.
Kulminacją będzie rozdział, w jaki sposób komunikować produkt. Możesz mieć najlepiej skonfigurowane reklamy w Google czy na Facebooku, a mimo to mieć problem z przekonaniem klientów do swojej usługi.
Dlatego pokażemy Ci, jak budować korzyści i w jaki sposób odróżnić je od cech Twojego produktu lub usługi. Zdradzimy Ci sekret zasady „3Z”, która pomoże Ci zmaksymalizować szansę na sukces Twojego rozwiązania.
„Zrozumieć Marketing” to nie wykład teoretyczny. W każdym rozdziale zamieszczamy studia przypadków, które pokazują, w jaki sposób wdrożyliśmy przedstawiane narzędzia w naszych kampaniach.
Mamy też dla Ciebie liczne zadania do wykonania, które już w trakcie lektury pomogą Ci wdrożyć zdobytą wiedzę w życie.
„Ale jak to, mam pisać po książce?”
Owszem. Notuj. Podkreślaj. Zaznaczaj. Dzięki temu lepiej przyswoisz informacje.