Klub Producentów Reklamowych SAR rozpoczął Badanie Producentów 2021

Do badania zaproszone są wszystkie polskie studia produkujące filmy dla komunikacji marketingowej. Tegoroczna edycja badania jest szczególna – wyniki mają pokazać jaki wpływ na produkcję filmów reklamowych ma trwająca pandemia.
O autorze
1 min czytania 2021-01-07

Badanie Producentów odbywa się po raz czwarty. Organizuje je Klub Producentów Reklamowych SAR, który co roku opracowuje raport ukazujący główne trendy w polskiej produkcji reklamowej. Badanie ma charakter ilościowy, analizowane są dane dotyczące setek przeprowadzanych co roku produkcji.

W tym roku klub stawia przed badaniem szczególny cel: jest nim wykazanie, jaki wpływ na produkcję filmów reklamowych miała pandemia.

– W marcu minionego roku, po szoku wywołanym wprowadzonym nagle lock-downem, wielu producentów szybko się pozbierało. Obserwowaliśmy dynamiczną i często spektakularną adaptację produkcji do pandemicznej rzeczywistości. Dzisiaj produkcja wygląda zupełnie inaczej niż rok temu, zarówno na poziomie operacyjnym, na planie filmowym jak i strategicznym, gdzie planuje się treść i zakres realizacji. Na obu tych poziomach nastąpiły znaczące zmiany, a producenci dzięki intensywnej, wspólnej pracy najczęściej byli ich motorem. To są moje obserwacje, badanie pokaże twarde liczby i dane – mówi Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Zbieranie danych do Badania Producentów trwa do 15 stycznia, premiera raportu planowana jest na marzec. Tegoroczne dane zostaną ukazane na tle danych z lat poprzednich. Wszystkie poprzednie raporty z Badania Producentów są dostępne na stronie www.kpr.sar.org.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj