Złote Spinacze to nagrody za prowadzenie skutecznej, kreatywnej i profesjonalnej komunikacji. W tym roku sieć Biedronka została doceniona podwójnie dwoma srebrnymi statuetkami.
Zobacz również
W najsilniej obsadzonej kategorii COVID-19, jury oceniało dostosowanie sposobu i metod komunikacji firmy w warunkach bezprecedensowego zagrożenia wywołanego pandemią wirusa. Mimo wyjątkowej sytuacji Biedronka realizowała swoją misję bycia blisko klientów i dostarczania im codziennie najbardziej potrzebnych produktów spożywczych. W momencie, gdy większość branż wstrzymała działania komunikacyjne, sieć pozostała na pierwszej linii komunikacji. Był to również okres dedykowanych akcji pomocy dla polskich przedsiębiorców, klientów i pracowników. Proaktywna i zintensyfikowana komunikacja z konsumentami poprzez media pozwoliła zapewnić ich o największej trosce o bezpieczeństwo podczas zakupów w sklepach sieci. Jednocześnie uruchomione programy, takie jak „Czas na wspieranie małych producentów” oraz „Czas na pomaganie seniorom 65+”, pozwoliły dotrzeć do tych grup społecznych, które potrzebowały wsparcia w największym stopniu. Do programu „Czas na wspieranie małych producentów” zgłosiło się ponad 500 lokalnych firm, a 20 tysięcy osób stało się częścią programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”
– Za tymi liczbami stoją historie ludzi, do których Biedronka dotarła ze wsparciem w ubiegłym roku. Jest nam niezmiernie miło, że jury konkursu Złote Spinacze doceniło naszą natychmiastową odpowiedź na nową rzeczywistość, z którą przyszło nam się zmierzyć. Podjęte przez nas działania pozwoliły nam pozostać blisko naszych klientów, pracowników, partnerów biznesowych, mimo konieczności zachowania dystansu społecznego – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.
Działania Biedronki zostały docenione również w kategorii Media Relations. Na Srebrnego Spinacza zasłużyła strategia komunikacji marki w relacji z mediami w nowej covidowej rzeczywistości. Gdy inne firmy ograniczały działania komunikacyjne, Biedronka przeciwnie – zwiększyła aktywność. Zastosowane przez sieć rozwiązania, takie jak szybka i proaktywna komunikacja wzmocniona przekazem wizualnym, wirtualne spacery po nowo otwieranych sklepach, uruchomienie profilu na LinkedIn, czy transmisje live zamiast standardowych eventów, pozwoliły utrzymać efektywne relacje z dziennikarzami na wysokim poziomie oraz docierać z ważnymi komunikatami do klientów sieci. W działaniach komunikacyjnych Biedronkę wspierała agencja Hill+Knowlton Strategies.
Słuchaj podcastu NowyMarketing